Cum a fost 2019 pentru mine si ce mi-am propus in 2020?

Iata ca a mai trecut un an.

Un an destul de intens cu suisuri si coborasuri, cu schimbari, cu transformari cu mult progres.

Inspirat de Dan Luca am ales sa scriu si pentru anul 2019, raportul de Integritate si sper ca si eu la randul meu, sa te inspir pe tine, sa faci acelasi lucru.

Cum a fost 2019 pentru mine? Hai sa vedem pe ce plan.

Profesional

  1. Agentia de Marketing

Pentru mine, partea profesionala este unul dintre cele mai importante aspecte. Ma intereseaza sa progresez. Vreau sa cresc si sa pot atinge un nou nivel.

Din punct de vedere profesional focus-ul pentru mine in acest an a fost Agentia de Marketing (mkdep.com).

Trebuie sa recunosc ca a fost ca un Roller Coster. In Ianuarie – Februarie am reusit sa castigam mai multi clienti si apoi am reusit, cu succes sa pierdem 5 dintre ei in Martie – Aprilie (din diferite motive, unele care tineau de noi, unele nu).

A fost un moment important de introspectie pentru mine si Elena (sotia mea) care lucra si lucreaza alaturi de mine in agentia de Marketing.

Cum este sa lucrezi cu sotia? Pentru noi a functionat destul de bine. Mergeam impreuna sa o ducem pe Carina la gradinita, lucram fata in fata, mergeam impreuna sa o luam de la gradinita si de multe ori ieseam amandoi in parc cu ea sau Elena mergea acasa sa gateasca.

Desigur ca au mai existat si clinch-uri, mai ales cand eu vedeam lucrurile ca trebuie facute altfel la clienti insa… asta e. Orice lucru vine cu bune si rele.

Cum ne-am recuperat dupa ceea perioada. Din fericire lucrurile au reusit sa se aseze frumos si datorita recomandarilor, unor evenimente si altor contexte favorabile am reusit sa recuperam foarte rapid scaderea respectiva.

Dupa aceea ne-am pregatit si moral, si spiritual ca sa avem un numar mai mare de clienti. Am adus o noua persoana alaturi de noi in echipa, pe Catalin – student la ASE care intre timp a devenit specialistul nostru PPC (este incredibil cat de mult poate o persoana sa progreseze in doar 8 luni atunci cand isi doreste) si apoi la recomandarea sa pe Mihai – student la Aeronautica, care a devenit specialistul nostru in Social Media.

Pot parea persoane care nu au nici o treaba cu Marketing-ul sau care nu stiu ceea ce fac, insa realitatea mi-a demonstrat diferit.

Dupa aceea ne-am inarmat pentru o crestere din septembrie. Ce sa vezi? Cresterea a venit foarte accelerat in August si apoi si in Septembrie. Practic acelea au fost luni de boom pentru noi.

In Septembrie – Decembrie focus-ul meu a fost pe a stabiliza aceasta crestere, si pentru a face lucrurile cat mai clare in echipa. Am terminat anul cu 7 persoane in echipa in MKdep .

  • Catalin – PPC (ti-am povestit de el)
  • Mihai – Social Media (un om creative… si cam neastamparat)
  • Robert – Project Manager (colegul meu rebel de vreo 3 ani incoace, foarte umblat prin agentii de Marketing si foarte experimentat de asemenea)
  • Elena – SEO (sotia mea care gestioneaza blogurile Motivonti.ro si Empower.ro)
  • Vali – Design si Web Design (un om extrem de dedicat care atunci cand lucreaza nu se ridica nici pentru apa)
  • Adelina – Copywriting (cea care pune in cuvinte ideile noastre)

Acum, pe final, am avut iarasi un hop in jos.

Ce pot sa zic? A fost un an intens de tip carousel… si continua.

  1. Training

Pe partea de training am lasat-o mult mai moale. Practic am fost mai mult reactiv decat proactiv si am luat ofertele care au venit catre mine.

Am tinut vreo 5 traininguri de Public Speaking intr-o companie cu care lucrez de aproximativ 6 ani si sunt extrem de recunoscator pentru asta.

Am avut o serie de workshop-uri de Public Speaking la o alta companie cu care lucrez de 3 ani.

Cursurile personalizate pe care le tine la PhotoHotel de o gramada de timp.

A fost o placere sa lucrez si in cadrul sesiunilor de coaching cu cateva persoane foarte motivate.

  • 2 cursuri filmate, unul pentru Upriserz (daca nu esti membru, iti recomand cu toata caldura) si unul pentru BitBenefit – platforma de beneficii pentru copiii Angajatilor.

A fost pe departe un an muuuuult mai lejer decat celelalte pe care le-am avut in trecut din perspectiva evenimentelor.

Ghici ce? Imi place mai mult asa.

Imi doresc ca partea de training si coaching sa fie mai mult un hobby pentru mine si sa nu fie nevoie sa ma intretin din asta. Este mult mai usor sa transmit cu lejeritate orice am de transmis atunci cand stiu ca nu depend de banii oamenilor din fata mea.

Am fost intrebat, de ce am facut tranzitia de la Training la Agentie de Marketing.

Hai sa-ti spun foarte direct de ce.

Din 2 motive:

  • Ma cam saturasem sa tot plec de acasa. Fetita mea, dupa varsta de 2 ani a inceput sa ceara din ce in ce mai mult timp cu mine… eu care nu prea eram seara pe acasa. Si atunci mi-am dat seama ca imi trebuie un alt stil de viata si un business care sa se adapteze mie, nu eu business-ului.
  • In momentul in care am facut tranzitia, undeva in iunie 2018, castigam mai multi bani din Agentia de Marketing decat din firma de training.

Mai multi bani cu mai putin timp alocat… hmmm, nu trebuie sa fiu un geniu ca sa imi dau seama ca nu este foarte greu de ales.

Partea frumoasa este ca firma de marketing a progresat foarte mult pe baza clientilor din training, care stiau modul in care livrez lucrurile si au avut aceeasi incredere si pe acest serviciu nou.

Practic asa s-a dezvoltat: Word of Mouth

Ironic asa-i, avand in vedere ca noi oferim pentru clientii nostrii servicii de Social Media, PPC si multe altele prin care sa se promoveze?

  1. E-learning

Anul 2019 a concretizat o directie pe care o dezvoltasem la sfarsitul anului 2018 si anume partea de servicii de E-learning.

Ce inseamna asta mai concret?

Practic lucram cu compania pentru a avea cat mai clara o procedura si apoi o punem sub forma de video pentru a fi cat mai usor invatata de noii angajati.

Este un serviciu extrem de valoros pentru inductia persoanelor noi in companie.

Ei bine, acest serviciu s-a dezvoltat tot datorita clientilor cu vechime pe care ii am si care au ales sa incepem aceasta directie impreuna, lucru care a adus niste rezultate frumoase pentru ei… si pentru noi de asemenea.

Personal

  1. Familia

Cred ca familia este domeniul pe care il tratez cel mai lejer dar totusi rezultatele sunt si mai frumoase.

De vreo 5 ani de cand am relatia cu Elena a fost doar intr-o crestere pe toate planurile. Emotional ne-am apropiat. Mental ne intelegem din ce in ce mai bine si facem alegerile importante impreuna (si suntem de acord unul cu celalalt). Pana si fizic ne-am dezvoltat pentru ca de la 2 am ajuns 3 si in curand vom fi 4.

Da, avem o fetita de 3 ani si 7 luni, pe nume Carina si in curand se apropie un al 4-lea membru in familia noastra.

Ce pot sa zic… este un domeniu la care nu pot spune ca depun extrem de mult efort insa lucrurile se intampla frumos datorita felului de a fi al fiecaruia dintre noi.

Un paradox in familia noastra este despre educatia de Parenting. Elena cred ca a citit o multime de carti posibile si imposibile de Parenting. 3/4 din biblioteca noastra sunt carti de parenting toate citite de ea.

vem si o carte de parenting pentru tatici… care tot Elena a citit-o.

De curand am primit un cadou o carte numita: Cum sa-ti cresti copiii in era digitala. Cand am citit titlul am zis din start: O sa fie o lectura extraordinara… pentru Elena.

In orice caz, cu toate ca nu citesc carti din acest domeniu, Elena, de fiecare data imi spune cand ma joc cu fetita noastra ca ma joc foarte frumos cu ea si ca aplic multe dintre ideile pe care ea le citeste in carti.

Lucrurile se schimba radical cand vorbim de alte domenii cum ar fi Business-ul sau Investitiile unde eu sunt cel care citeste toata biblioteca si ii povestesc sotiei.

Atentie: Nu zic ca sunt un exemplu in acest sens. Spun doar ca asta este realitatea noastra actuala.

  1. Calatorii

Anul acesta am avut ocazia sa facem cateva calatorii foarte faine. Prima a fost in Atena in Februarie unde am reusit sa vizitam, sa ne distram, sa mancam. Pentru mine a fost o super experienta si un timp petrecut de calitate doar noi 2.

A doua a fost in Delta Dunarii la Resortul Green Village de data aceasta impreuna cu Carina. Din pacate am dat de o vreme cu mult vant si multa ploaie si nu ne-a permis sa ne bucuram cu adevarat de perioada petrecuta acolo. Va fi nevoie sa repetam experienta dar intr-o perioada cu vreme mai buna.

A treia calatorie a fost in Bulgaria cu cortul, alaturi de oamenii fantastici din Createrra. Practic a fost o experienta de 7 zile, numita Transformare la Mare. Cu adevarat o experienta unica din multe perspective (am fost 7 zile la cort cu toata familia si cu fetita noastra de 3 ani in acel moment, am sarit de pe stanci in apa, am asistat la cursuri geniale). Uh… o experienta pe care o recomand!

A patra calatorie a fost ca sa ne bucuram de o noua jucarioara si anume ca ne-am cumparat o masina noua. Am facut o calatorie in Transfagarasan si apoi la Sighisoara timp de 3 zile. Nici acum nu imi vine sa cred cat de zen am putut sa fim desi am asteptat 1h si jumatate in coada pe Transfagarasan. Nici nu mai conta acest lucru pentru ca eram in masinuta noastra noua.

Cred ca in anii urmatori o sa avem mai putine ocazii sa calatorim deoarece cu un bebe mic si un copil mai maricel incep sa se limiteze optiunile… dar gasim noi ocazii.

  1. Investitii

Zona aceasta am inceput-o in Septembrie 2018 si de atunci nu ma mai opresc din invatat despre acest domeniu.

Aproape in fiecare zi (inclusiv sambata si duminica) citesc cate un articol despre ce inseamna sa faci investitii inteligente.

Nu zic ca oi fi eu mare guru in acest domeniu insa studiind de un an si ceva, incep sa inteleg cum functioneaza zona aceata.

Pana acum am reusit sa construiesc un portofoliu format din: Actiuni pe Romania, Actiuni pe International, Obligatiuni corporative cumparate in plasament privat, Titluri de stat, Crypto, Per 2 Per si o parte din bani ii am la CAR. Nu iti imagina ca am sume imense in aceste instrumente.

Sunt sume prin care sa testez si sa invat cum se fac investitiile pasive mai ales si o mica parte dintre ele active.

Atentie: Eu nu fac trading. Nu cunosc zona aceasta si nici nu prea o invat momentan pentru ca nu prea cred ca poti fi profitabil pe termen lung si foarte lung (5-10 ani)

Personal, cred ca fiecare persoana ar trebui sa devina investitor. Daca nu ne asiguram noi pensia (portofoliul = pensie + multe altele) atunci nu cred ca o sa ne-o asigure statul la un nivel decent, mai ales pentru mine care am 28 de ani in acest moment.

Asa ca daca nu te-ai apucat de investitii, pune mana si invata.

Sursele mele de educatie sunt:

De la oamenii din spatele acest proiecte, am participat la 3 cursuri in sala, 1 curs online, mai multe sesiuni de coaching one to one, si aproape tot blogul lor citit de a la z. Ce pot sa zic este doar ca merita.

  1. Sanatate

Eh… in acest domeniu, am avut si ani mai buni.

Practic, 2019 nu a fost cu prioritate partea de sanatate… aspect care s-a cam vazut.

Pe la finalul anului a inceput sa ma doara spatele si este clar de ce: prea mult timp stat pe scaun la birou, prea putin mers pe jos, prea mult timp intr-o pozitie incorecta fata de laptop.

Imi propun sa schimb acest lucru pe 2020 facand o simpla modificare: sa merg pe jos pana la lucru.

Imi ia 35 de minute de mers pana la birou asa ca daca fac drumul dus – intors in fiecare zi, reprezinta totalul necesar pentru ziua respectiva.

Pe langa asta imi doresc sa mai introduc un obicei si anume postul cu apa. Din cand in cand vreau sa am o zi in care sa nu mananc nimic decat sa beau apa. Acest obicei este inspirat de la 2 mentori: Dan Luca si Marius Spiridon si cred ca poate fi un ajutor fantastic pentru organism.

Acesta a fost anul meu, pe scurt. Cu suisuri si coborasuri.

A fost un an cu progrese fantastice pentru mine si sunt extrem de reucunoscator pentru toate persoanele (familie, colegi, clienti, prieteni, parteneri) care m-au sprijinit pentru a indeplini acest lucru.

Ce imi propun pentru 2020?

In primul rand, imi propun sa am un an mai constient.

Din punct de vedere profesional imi doresc:

  1. Sa crestem numarul de clienti si sa putem servi mai multe persoane sau companii.
  2. Sa crestem calitatea livrabilelor pe care le oferim  fiecarui client al nostru.
  3. Sa avem un numar din ce in ce mai mare de clienti din afara Romaniei (momentan avem 1 )
  4. Sa lansez din nou cursurile open de Public Speaking.
  5. Sa lansez mai multe cursuri online.
  6. Sa extind afacerea de E-learning catre mai multe companii.

Pentru acest nou an, pentru firma nu mi-am stabilit niste tinte foarte clare ci mi-am stabilit 3 directii:

  • Simplificare – sa facem totul cat mai simplu cu putinta, cu cel mai mic consum de resurse, in cel mai rapid mod si la un nivel de calitate impecabil.
  • Sistematizare – sa avem proceduri clare care sa ne ghideze astfel incat sa ne setam un anumit standard de calitate.
  • Deschidere catre oportunitati – Sa avem mintea deschisa catre oportunitatile care vin catre noi.

Din punct de vedere personal imi doresc:

  • Sa merg pe jos pana la lucru.
  • Sa fiu cat mai multe seri si cat mai multe weekend-uri acasa.
  • Sa ma tin de obiceiul de post negru.
  • Sa imi dezvolt noi moduri de a fi ca persoana.

Acesta este raportul meu de integritate… unul lung, foarte lung.

Sper sa te fi ajutat si sa te inspire sa actionezi cat mai curajos in viata ta.

Un 2020 genial!

P.S.: In cazul in care doresti sa ai la dispozitie si un proces pentru a incheia cu 2019 si a planifica 2020, iti pun la dispozitie unul foarte fain creat de catre prietenii mei de la Createrra. Il poti gasi aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!