7 prezentari geniale si ce am invatat din ele

Ce face ca o prezentare sa aiba cu adevarat impact?
Cum poti sa creezi prezentari care sa tina oamenii cu sufletul la gura si sa isi doreasca sa mai asculte?
De-a lungul timpului am vazut peste 2000 de prezentari, atat live, cat si online. Am avut placerea sa ascult atat prezentari extrem de captivante, cat si prezentari plictisitoare.
Am ajuns la concluzia ca nu exista neaparat o singura reteta pentru o prezentare excelenta. Poti sa ai succes in multe moduri.
Succesul unei prezentari depinde de subiectul pe care il prezinti, depinde de dinamismul tau, depinde de pregatirea ta, dar mai ales depinde de cat de multa emotie transmiti.
In continuare vreau sa iti prezint 7 prezentari de succes, fiecare reusind in felul ei. Toate aceste 7 prezentari sunt sustinute de catre membrii SPEAKERS CLUB, membri care doar exerseaza spre a deveni mai buni comunicatori.
Din cele 7 prezentari am extras cate o lectie cheie pe care vreau sa ti-o ofer despre Public Speaking.
Te invit sa citesti lectia si apoi sa urmaresti video-ul pentru fiecare dintre cele 7 prezentari.

1. Incepe cu un carlig


Indiferent ca este vorba de o prezentare de 5 minute sau un training de 2 zile, o prezentare in fata unor straini sau o prezentare in fata colegilor, o prezentare la o importanta conferinta de business sau o prezentare cu miza mica, incepe puternic.
Inceputul este cel care da tonul prezentarii tale. Inceputul este cel care ii anunta pe cei care te asculta cum va fi restul prezentarii.
In aceasta prezentare Emi a ales sa inceapa discursul prin a fredona un fragment din celebra melodie a trupei Holograf: Vreau o minune. S-a potrivit manusa cu tema prezentarii sale si a captat atentia noastra.
Alte modalitati de a incepe cu un carlig:

  • Un citat celebru: “Atunci cand descoperi o realizare mareata, descoperi un maniac cu misiune”- Peter Druker
  • O intrebare: Cati dintre voi considerati ca aceasta zi este o minune?
  • O poveste din acea zi: In timp ce veneam aici …
  • O afirmatie provocatoare: Nici unul dintre voi nu va fi niciodata o persoana de succes… decat daca va doriti cu adevarat asta.

Tu incepi prezentarile tale cu un carlig?

2. Fa-i sa vada


Daca ar fi nevoie sa sustina un discurs despre Merchandising, multi oameni ar alege sa prezinte cifre si concepte abstracte.
Ce impact ar avea asupra publicului? Mic sau deloc.
Emil a preferat sa faca diferit. In loc sa vorbeasca despre ce inseamna Merchandising-ul si care sunt ramurile lui, a preferat sa ne spuna o poveste inspirata din realitatea fiecarui cumparator.
Cu totii ne puteam identifica cu povestea lui Emil.
El ne-a facut sa vedem.
Adevarul este ca oamenii nu gandesc in cifre, oamenii gandesc in imagini.
Prezentarea ta va avea cel mai mare impact atunci cand cei care te asculta isi deruleaza propriul film cu imaginile pe care tu le prezinti in cuvinte. Vei avea cel mai mare impact atunci cand ii faci sa vada ceea ce prezinti.
Ceea ce este cel mai greu de crezut este ca acesta a fost primul discurs a lui Emil in cadrul SPEAKERS CLUB. Cu toate acestea, Emil, fara experienta anterioara in vorbit in public, a reusit sa ajunga la o astfel de performanta doar studiind manualul SPEAKERS CLUB si repetand temeinic prezentarea.

3. Gesticuleaza in armonie cu mesajul


Ceea ce comunici in cuvinte este important, insa ceea ce comunici non-verbal este vital.
In acest scurt video a lui Bogdan avem un exemplu excelent de gesticulare in armonie cu mesajul.
In momentele in care vorbeste despre pragul limitativ se foloseste de mana dreapta pentru a simboliza ideea unui prag de care te lovesti.
In momentele in care vorbeste despre cei 3 pasi ii si arata cu ajutorul degetelor.
In momentele in care nu doreste sa comunice ceva anume, mainile revin in pozitia neutra la nivelul abdomenului.
Gesturile sale ajuta si fac mesajul mai puternic.

4. Transmite mesajele cheie sub forma de poveste


De cele mai multe ori, in momentul in care le vorbesti oamenilor despre succes, suna ca o predica.
“Faceti asta!”
“Nu faceti astalalta!”
Cum poti evita ca prezentarea ta sa nu sune ca o predica?
Solutia este simpla: Impacheteaza mesajele cheie sub forma de povesti.
Asa a facut si Sorin in aceasta prezentare amuzanta si plina de vitalitate.
Cele 2 ingrediente pentru succes le-a prezentat sub forma a 2 povestioare cu talc prin intermediul carora a creat context si emotie.
In momentul in care sfaturile tale sunt ambalate sub forma de poveste devin mult mai usor de acceptat si au un impact puternic.
Povestile nu sunt doar pentru copii. Sunt si pentru adulti 🙂
Un lucru important pe care vreau sa-l stii despre Sorin, el este si un exemplu de succes al scolii de Public Speaking SPEAKERS CLUB, pornind de curand propriul seminar prin intermediul caruia ii invata pe oameni cum sa fie mai productivi: 10 strategii pentru a fi mai productiv.

5. Presara discursul tau cu umor


Unul dintre cele mai bune exemple ale unei prezentari pline de umor ii apartine lui Cristi Acosta, broker de asigurari din Brasov.
Cristi face parte dintre cei 3 membri care o data la 2 saptamani faceau drumul de la Brasov la Bucuresti pentru a participa la intalnirile SPEAKERS CLUB (spun “faceau” pentru ca acum exista SPEAKERS CLUB si in Brasov), iar acest discurs a fost sustinut in cadrul conferintei de absolvire.
Cateva dintre frazele umoristice ale lui Cristi:

  1. “Sunt singurul broker de asigurari din Brasov cu un ochi verde si un ochi albastru.”
  2. “Si atunci cand dansez Meneaito astept ca toata lumea sa inceapa si eu dansez invers.”
  3. “Eu asta le spun si clientilor mei: Sunati-mi oricand, inclusiv ziua.”

Aceste mici momente din prezentarea lui Cristi ofera savoare  si ne fac sa o ascultam cu mai mare interes.

6. Foloseste o structura memorabila


Daca mesajele tale cheie nu se gasesc sub forma unei structuri, ele se pierd sau altfel spus: intra pe o ureche si ies pe cealalta.
Laura este unul dintre cei mai activi membri ai comunitatii SPEAKERS CLUB. Membru de peste 8 luni, a hotarat ca abilitatile de prezentare sa le exerseze si in afara comunitatii, asa ca a pornit propriile seminarii, iar anul acesta va deschide si propriul sau club de Networking.
In aceasta prezentare, Laura a folosit 3 structuri simple:

  1. 3 C (Conexiuni, Comunicare, Clienti)
  2. Piramida (Vizibilitate, Credibilitate, Profitabilitate)
  3. 3. Acronimul PDF ( Poveste, Don’t sell, Follow up)

Asigura-te ca mesajele pe care le transmiti au o structura simpla la baza, astfel incat sa fie memorabile si usor de livrat mai departe.

7. Foloseste cazuri concrete


Prea multi vorbitori isi exprima ideile doar sub forma de norisori (teorii, idei abstracte). Ai nevoie sa ancorezi informatiile in realitatea persoanelor care te asculta si asta se face cel mai bine cu ajutorul unor cazuri concrete.
Eliza, partenera mea in cadrul proiectului SPEAKERS CLUB, foloseste pe parcursul acestei prezentari mai multe cazuri concrete pentru a face informatia puternica:

  • Povestea personala cu vanzarea pantofilor
  • Reclamele de la Nike
  • Comunitatea Zappos

Daca privesti atent, Eliza incepe o poveste pe care nu o termina si continua cu celelalte informatii. Povestea o incheie la sfarsit, atunci cand spune ca si-a achizitionat o noua pereche de pantofi, desi nu avea nevoie de ei.
Aceasta este metoda discursului rotund cu ajutorul careia poti crea impact uris si senzatia de WOW asupra publicului.

Cum poti fi si tu un exemplu de succes pentru alte persoane?

Antrenamentul este cel care genereaza succesul.
Noi, la SPEAKERS CLUB, avem o filosofie simpla: A dezvolta abilitatea de a vorbi in public este ca atunci cand iti dezvolti muschii corpului. Ai nevoie de antrenament constant.
De aceea am creat programul SPEAKERS CLUB.
Toate prezentarile de mai sus au fost sustinute in cadrul unuia dintre trainingurile Speakers Club.
Pe viitor ai putea fi chiar tu un exemplu pentru ceilalti
Aici gasesti toate detaliile despre acest program: https://speakersclub.clickfunnels.com/membership
Pe curand,
Paul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!