Sfaturi pentru antreprenori – partea 1

Cred că aud zilnic despre antreprenori care și-au pierdut încrederea în agențiile de marketing sau în freelanceri. 

Cineva mi-a povestit de curând că a sunat vreo 10 prieteni antreprenori să-i întrebe ce experiență au avut cu agențiile de marketing. 9 din 10 i-au spus că nu au fost mulțumiți. 

De ce se întâmplă acest lucru? 

Sunt mai multe motive printre care top 3 sunt următoarele: 

  1. Furnizorii de Digital Marketing (agențiile și freelancerii) sunt în proporție de 80% juniori. Asta înseamnă că își fac experiența pe banii, timpul și stresul antreprenorilor. Știu că este trist, însă este important să fim sinceri.
  2. Antreprenorii au așteptări irealiste. De multe ori, un antreprenor se bazează pe ce a auzit la alții care au povestit doar partea roz din marketing-ul online. Dacă acel antreprenor nu dă de un marketer senior care să-i seteze așteptări realiste, el va fi cu siguranță dezamăgit după prima lună. Tot aici vine și partea amuzantă cu vorba: “Vrem o colaborare pe termen lung” dar avem așteptări atât de mari încât colaborarea respectivă nu are cum să reziste mai mult de o lună.
  3. Nu se oferă suficient timp. Aici mă refer la timp din partea ambelor tabere. Suficient timp din partea antreprenorului ca acel furnizor să-i învețe afacerea și să poată aduce rezultate + suficient timp din partea furnizorului de digital marketing ca să găsească formula care funcționează. 

Ce să faci în acest context dacă ești antreprenor? 

În primul rând să conștientizezi că nu ești singurul 🙂.

În al doilea rând să:

  1. Alegi furnizori cu experiență chiar dacă plătești un pic mai mult;
  2. Îți întrebi furnizorul legat de așteptări ca să fiți pe aceeași frecvență;
  3. Fii dispus să aloci timp (măcar 3 luni) chiar dacă este pe banii tăi. 

Dacă nu dorești să aplici cele 3 puncte de mai sus mai bine nu mai delegi și înveți totul pe barba ta (concluzie la care au ajuns mulți). 

În cazul în care dorești sa înveți totul despre social media și te lovești de pasul “Eu astăzi ce postez?”, citește mai departe.

Unul dintre cele mai frecvente obstacole pe care le-am auzit în calitate de specialist în social media este: „Nu am ce să postez zilnic!”

Știu că poate părea o sarcină uriașă să vii zilnic cu idei noi, dar este mult mai simplu decât crezi!

Iată lista mea de To Do atunci când sunt lipsit de inspirație:

  1. Curățenia de Toamnă: Primul lucru pe care îl fac este că revizuiesc postările vechi. Sunt sigur că voi găsi conținut care poate fi actualizat, îmbunătățit sau reutilizat. Dacă găsesc un articol sau video (mai lung) voi căuta să-l descompun în mai multe postări de tip infografic, carusel sau reels. 
  2. În spatele scenei (Behind the scenes): Oamenii iubesc să vadă ce se întâmplă în spatele cortinei. Fie că este vorba de pregătirea unui produs, o zi obișnuită la birou sau un eveniment special, aceste momente pot fi foarte interesante… deși ție s-ar putea să ți se pară doar o banalitate.
  3. Întrebări pentru interacțiune: înseamnă să îmi invit comunitatea să răspundă la o provocare sau o întrebare. În ultima vreme fac foarte mult acest lucru și multe dintre postări au rezultate spectaculoase. Iată una dintre postările din ultima săptămână.
  4. Chat GPT: În Ianuarie 2023 am susținut un training pentru echipa mea din Marketing Deck despre Chat GPT. De atunci înainte, eu nu am mai auzit de la vreun coleg vorba: “Nu știu ce să postez pentru clientul x”. Colegii mei știu deja că dacă nu au inspirație, nu trebuie să mă întrebe pe mine, ci întreabă pe Chat GPT. 

Și aminteste-ți, nu este vorba doar de a posta pentru a posta, ci de a construi o relație autentică cu urmăritorii tăi.

Algoritmul fie cu tine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!