Știu… afirmația mea de început este foarte curajoasă, însă te invit să citești până la capăt ca să înțelegi de ce spun acest lucru. 

Așa cum știm cu toții, lumea Social Media a fost dominată de-a lungul a peste 10 ani de 2 giganți: Facebook și Youtube.

Aceștia și-au delimitat terenul foarte clar: Social (tu mergi către oameni – Facebook), Search (oamenii vin către tine – Youtube)

Bineînțeles că fiecare și-a întărit poziția de-a lungul anilor. 

Facebook a cumpărat Instagram și Whatsapp. Când au apărut Story-urile pe Snapchat și au căpătat multă popularitate, Instagram a copiat rapid.

Mulți dintre noi credem că story-urile au fost prima dată pe Instagram… dar nu este așa. Ei doar au copiat suficient de rapid, astfel încât să credem asta.

Youtube a căpătat foarte multă putere datorită căutărilor pe Google unde video-urile au fost ridicate ca importanță. Mișcarea genială pe care ei au făcut-o este că au plătit creatorii de conținut astfel încât să-i motiveze să creeze conținut din ce în ce mai bun. 

Toate bune și frumoase timp de 10 ani (2007 – 2017). 

Până când a apărut copilul răzvrătit din această familie (tumultoasă de altfel), numit Tik Tok. 

Acel copil a refuzat să respecte orice regulă. Nu i-a păsat de nici o delimitare creată până atunci și a intrat peste tot (social, search…). 

Problema este că acest copil a fost suficient de inventiv, încât să găsească din anumite puncte de vedere o formulă mai bună: un Algoritm diferit față de celelalte platforme. 

Datorită succesului masiv pe care l-a înregistrat în 2019, Platformele mari (Facebook, Instagram, Youtube) au fost forțate să se adapteze. 

Au creat un format pentru video vertical (Reels pe Instagram și Facebook, Shorts pe Youtube). 

Au introdus un nou ALGORITM. În Feed ele funcționează pe baza unui algoritm pe bază de conexiuni (Followers) iar în Reels funcționează pe baza unui algoritm de explorare (Interese). În Youtube ai varianta clasică de Search și apoi ai Shorts (Interese).

Practic au încercat să copieze Tik Tok în zona de Video Vertical. 

Acum, în 2023… acest război este în plină desfășurare și copilul răzvrătit câștigă din ce în ce mai mult teren. Mai mult decât atât, pare că se maturizează. 

Cine câștigă Războiul? 

Răspunsul este: Creatorul de Conținut. 

Din nou, un răspuns ușor ciudat din partea mea, însă dă-mi voie să explic. 

Pentru ce se bat platformele? Pentru un singur lucru: Atenție!

Bătălia în Online în acest moment este dată pentru atenție. Cu cât captezi mai mult atenția oamenilor (adică timpul lor), cu atât șansele să câștigi lupta sunt mai mari.

Atenția are și o formulă magică, respectiv: 

Atenție = Nr. de utilizatori X Timpul petrecut în fiecare lună pe platformă per utilizator 

Și de ce câștigă creatorul de conținut războiul? 

E simplu. Tu creezi conținut calitativ care să țină oamenii pe platformă, iar algoritmul platformei te răsplătește pentru asta cu atenție. 

Tu îi ajuți pe ei să-și îndeplinească obiectivul, iar ei te ajută pe tine să-ți îndeplinești obiectivul. Win-Win.

Dar pe ce platformă să fiu mai activ? 

Aș spune că întrebarea este greșită sau este o întrebare din trecut. 

Răspunsul corect este: pe toate. 

Nu te interesează cine câștigă acest război. Acest atașament față de o platformă este absolut inutil. 

Dacă ești antreprenor înseamnă că îți alegi furnizorii care îți livrează cel mai mult și cel mai bine. 

Acest bloc conține conținut neașteptat sau invalid.

Încearcă recuperarea blocului

Dacă ai 4 furnizori (Facebook, Instagram, Tik Tok, Youtube) care îți livrează bine, înseamnă că vei lucra cu toți 4. 

Acest bloc conține conținut neașteptat sau invalid.

Încearcă recuperarea blocului

În momentul în care unul dintre ei nu mai livrează, renunți la el. Simplu. 

Ok… și cum să încep?

Sfatul meu este să începi să postezi conținut de calitate cât mai rapid și cât mai des.

Zilnic, dacă se poate.

„N-am timp să postez în fiecare zi…”

„Nu am atâtea idei de postări…”

„Nu prea mă descurc eu cu TikTok…”

Crezi că-i prima dată când aud aceste replici?

Nici vorbă!

Le-am auzit de sute de ori.

De la foști cursanți, de la clienții din agenție și de la prieteni.

Dar nu-i atât de complicat pe cât pare!

Pentru că, folosind strategiile pe care le predau în cursul ALGORITM, nu vei rămâne niciodată în pană de idei și nu va trebui să investești mai mult de 15 minute pe zi. Poate nici atât…

E momentul să câștigi războiul Rețelelor Sociale!

Intră în ALGORITM și dublează-ți vânzările pe social media în doar 3 luni!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!
Algoritm

FREE
VIEW