10 Tactici pentru a Construi și a Crește o Comunitate pe Facebook

In cadrul evenimentului Lifestyle Business, eveniment organizat de către Daniel Zarnescu și Valentin Nedelcu, am povestit timp de 1h și 30 de minute despre 10 tactici pentru a construi și a crește o comunitate pe Facebook Groups.

În acest articol voi impărtăși fix tacticile pe care le-am oferit în cadrul evenimentului, explicate pe cât pot eu de detaliat.

Practic, pentru că faci parte din cititorii blogului meu, ai acces la o bucata dintr-un training pentru care alte persoane au plătit 597 euro.

Iată cele 10 tactici:

1. Transformă-ți Profilul de Facebook în cont profesional

De curând, cei de la Facebook au introdus o nouă funcționalitate pentru profilele de Facebook, respectiv: Contul profesional.

Acest cont profesional îți oferă posibilitatea de a vedea statistici la postările pe care le faci (lucru care nu era posibil până acum dintr-un profil de Facebook) + statistici despre audiența ta.

Ca să faci acest lucru este nevoie să (pe mobil):

  • Intri pe aplicația de Facebook
  • Dai click pe al patrulea buton din bara de jos (profile)
  • Dai click pe cele 3 puncte (…)
  • Apeși pe “Turn professional mode on” (sau traducerea în română)

În cazul în care această funcție nu îți apare încă (am văzut acest lucru în curs), încearcă și de pe laptop.

Pașii sunt următorii:

  • Intri pe https://www.facebook.com/
  • Dai click în stânga sus, pe poza profilului tău
  • Dai click pe cele 3 puncte (…)
  • Apeși pe “Turn professional mode on” (sau traducerea în română)

Iată cum arată o postare unde ai și statistici:

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este Screenshot-2022-11-14-at-05.37.04-893x1024.png
Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este Screenshot-2022-11-14-at-05.38.20.png

2. Schimbă Cover-ul de Facebook

Pagina sau Profilul nostru Facebook este un instrument excelent pentru generare de lead-uri. Totuși foarte puține persoane îl folosesc în acest mod.

Ce văd oamenii prima dată când intră pe profilul sau pagina ta? Cover-ul!

De aceea acest cover este important să fie suficient de atractiv pentru ca persoanele ce intră pe pagina sau profilul tău să dea click pe cover iar în descrierea cover-ului să îi direcționezi către un material gratuit, unde să ofere adresa de email sau către grupul tău de Facebook.

Iată exemplul meu de cover atractiv:

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este Cover-Facebook-Paul-1024x390.png

IMPORTANT: Dacă vrei să construiești comunitatea ta pe un Grup de Facebook (și îți recomand să faci asta) există 2 abordări:

  1. Canal de Distribuție: Creezi un grup de Facebook în care inviți pe toată lumea și distribui conținut valoros + din când în când mesaje orientate către vânzare (Ex: www.facebook.com/groups/socialmediaromania/ )
  2. Lead Generator: Creezi un grup de Facebook în care NU inviți pe nimeni, ci îi lași pe oameni să solicite să intre în grupul tău, pe baza răspunsurilor la câteva întrebări

Ambele variante sunt corecte. Depinde care este strategia ta.

3. Invită Automat Fanii paginii tale (dacă ai una)

În momentul în care ai o pagină de Facebook și aceasta este admin pe grupul tău de Facebook, poți să bifezi să inviți automat noii fani ai paginii către grup.

Ca să faci acest lucru este nevoie să (pe mobil):

Acest lucru poți să-l faci de pe mai multe pagini (în cazul în care ai mai multe) și să inviți oamenii pe același grup.

  1. Intri pe aplicația de Facebook
  2. Dăi click pe poza din dreapta jos
  3. Dăi click pe săgeata care arată în jos, din dreapta
  4. Selectezi pagina ta
  5. Intri pe group
  6. Dai click pe grupul tău
  7. Dai click pe Invite
  8. Bifezi Automatic Invitations

Acest lucru poți să-l faci de pe mai multe pagini (în cazul în care ai mai multe) și să inviți oamenii pe același grup.

4. Invită Manual (prietenii tăi / fanii paginii)

În fiecare zi, eu personal (nu o persoană din echipa mea), dau câteva sute de invitații la multe persoane să se alăture grupului meu: Comunitatea Social Media România.

Așa am reușit să aduc aproximativ 650 de persoane în grup (din cei aproximativ 1.800 din acest moment).

Totul se întâmplă apăsând magicul buton de invite și selectând unul câte unul, fiecare persoană.

Acest lucru poți să-l faci și de pe o pagină (cu toate că aici am văzut că rezultatele sunt mai slabe).

5. Invită pe cei care au dat like la postare, să îți dea like la pagină

Unul dintre aspectele prin care poți să crești o pagină (și ulterior grupul prin acea invitație automata) este să inviți pe toți cei ce dau like la o postare, să dea și like la pagină.

Acest lucru îl faci apăsând pe numărul persoanelor care au dat like la postare, și ulterior apăsând unul câte unul: invite to like.

Există și 2 modalități de a automatiza:

  • Dacă ai peste 100 de like-uri la o postare poți să folosești extensia de Chrome: Invite All Friends for Facebook™
  • Poți să intri pe Meta Business Suite (aplicația de mobil) și să apeși pe Explore iar acolo ai o funcție automată prin care inviți pe toți cei ce au dat like în ultima perioadă la postări, să dea like la pagină

6. Pune grupul peste tot

Când spun peste tot, mă refer să fie peste tot.

Asta înseamnă mai concret, în Facebook, să-l pui:

  • Pe Cover Photo (în descriere)
  • La Profile Photo (în descriere)
  • În Bio
  • În Links
  • Pe buton (în pagină)

Totodată poți să-l pui și în afara Facebook-ului:

  • În Bio (pe Insta / pe Tik Tok / pe Youtube)
  • În semnătura emailului
  • În Website
  • Pe Thank you Page dacă ai un lead magnet

7. Fă mai multe postări despre grup

Iată câteva tipuri de posări pe care poți să le faci:

  • Noutate – “Hei… am lansat un grup”
  • What in it? – “Iată ce vom face în grup …”
  • Share la o postare din grup, în profil sau pagină
  • Live în grup – “Pe data de 15 Noiembrie voi avea un …”
  • Giveaway în Grup – “Am lansat un giveaway în grup …”
  • Goodies doar pentru cei din grup (come inside… we have cookies)

8. Power Group

În ultima vreme am povestit ca un disperat despre această strategie pentru că pur si simplu funcționează magic.

Power Group = un grup între 5 – 20 de persoane, foarte apropiate de brand, care interacționează cu postările tale (share, comment, love).

Power Group-ul are rolul de a crea dovada social pe postări (nimeni nu vrea să fie primul care comentează… dar atunci când sunt câteva comentarii, este mai ușor) și de a activa algoritmul platformei astfel încât să te împingă mai departe în mod organic.

Această strategie poate să-ți transforme postările de la câteva like-uri la câteva zeci sau sute. Funcționează magic!

9. Viral Storytelling

Acest tip de postare mai este numită și: “From Rags to Riches”.

Este postarea în care povestești cât de varză erai acum ceva timp, când ai început, și cât de tare ești acum, în momentul prezent.

Asta poate să fie atât din punct de vedere financiar cât și nu numai. Poți să povestești despre diferite limitări pe care le-ai avut și pe care le-ai depășit. Nu te limita doar la bani. Nu este singurul tip de succes în viață.

Iată exemplul meu: Postare Facebook

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este Screenshot-2022-11-14-at-06.06.00-765x1024.png

10. Scrie X și vei primi Y

Acest tip de postare a reușit să genereze mii de euro atât pentru mine cât și pentru un foarte bun prieten.

Nu am crezut până când nu am testat-o pe pielea, și a funcționat peste așteptări… mult peste așteptări.

Practic ai o poveste la început (setare de context) iar la final un îndemn la acțiune în care persoanele care îți comentează la postare cu X (X = ce cuvânt vrei tu care să se potrivească cu contextual setat) vor primi de la tine Y ( Y = un pdf gratuit, un apel de consultanță, … )

Mai mult decât atât, după ce au scris în comentariu poți să trimiți și un formular pe care să-l completeze astfel încât să te asiguri că ai toate datele necesare și filtrezi persoanele.

Iată 2 exemple ale mele:

Postare 1: Partener

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este Screenshot-2022-11-14-at-06.08.30-741x1024.png

Postare 2: Social Media

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este Screenshot-2022-11-14-at-06.10.58-712x1024.png

În încheiere, vreau să-ți spun că nu ai nevoie de o comunitate de milioane de persoane. Ai nevoie de o comunitate de câteva sute sau mii de persoane relevante.

Comunitățile mici dar foarte închegate și cu persoane ce fac parte din grupul tău țintă, sunt extrem de puternice.

Dacă ți-au plăcut aceste idei, dă-mi voie să-ți mai ofer un cadou.

Lasă-mi un răspuns la articol cu un simplu mesaj: ‘’Vreau mai mult’’, îți voi trimite și slide-urile pe care le-am folosit în cadrul prezentării mele de la Lifestyle Business.

Tot ce trebuie să faci este să lași un comentariu cu: ‘’Vreau mai mult’’ și îți voi trimite slide-urile.

Te las cu încurajarea care va deveni semnătură pe minte:

Algoritmul fie cu tine!
Paul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!