Poate te întrebi ce aș face eu (din punct de vedere marketing) dacă aș avea afacerea pe care tu o ai.

Nu știu ce afacere ai și tocmai din acest motiv voi lua în fiecare săptămână o afacere diferită și îți voi transmite exact ce aș face eu, dacă aș fi în locul tău, ca owner al acelui business. 

Afacere: Centru Educațional pentru copii

Cum aș aduce constant clienți în centrul meu educațional pentru copii (dacă aș avea un astfel de business)?

Acțiunile următoarea sunt în ordinea priorității mele:

  1. Aș rula campanii plătite de Facebook Ads – Am lucrat până acum cu peste 40 de cente educaționale pentru copii și sursa nr. 1 de generare de noi clienți au fost reclamele plătite pe Facebook.
  2. Aș pune la punct profilul de Google Maps – Clienții caută de multe ori pe Google (curs dans pentru copii) și aleg pe baza de proximitate. Dacă contul tău este actualizat și optimizat, atunci ai șanse de a fi prima locație în căutări. Asta înseamnă în alte cuvinte, persoane care sună la tine fără să dai nici un ban pe promovare
  3. Aș solicita review-uri de la părinți pe contul de Google Maps – Părinții citesc review-uri de la alți părinții pentru absolut orice curs unde își înscriu copilul. Nu cred că există categorie de persoane care să citească mai mult și mai în detaliu review-urile, precum părinții. De aceea îți recomand să strângi câteva sute de review-uri (cu timpul, bineînțeles) la contul tău de pe Google Maps. Aceste review-uri te vor ajuta să ajungi nr. 1 în Maps. 
  4. Aș încuraja părinții să interacționeze cu postările noastre – Numesc acest lucru: Power Group. Dacă părinții (adică clienții) interacționează cu postările tale din Social Media, ai foarte multe șanse ca postarea respectivă să apară în feed-ul prietenilor lor. Ghici ce prieteni au părinții? Alți părinții… care pot deveni și ei clienții tăi. 
  5. Aș construi un website ok și mi-aș stoarce creierii să fac o pagină de aterizare (Landing page) impecabilă – De obicei, traficul din reclame (facebook ads) îl trimiți către un landing page. Toată lumea se concentrează pe reclame și ignoră landing page-ul. Eu mi-aș dedica cel puțin 8 ore ca să lucrez la acel landing page pentru a fi cel mai bun din România. 
  6. Aș posta constant activitățile pe care le facem – Oamenii au nevoie să vadă și să revadă. De aceea aș posta în fiecare zi (sau cel puțin de 3 ori pe săptămână) activitățile pe care le-am făcut în ziua respectivă cu copiii. 
  7. Aș căuta să optimizez site-ul pentru SEO – Căutările pe Google au impact așa că aș încerca să am site-ul în prima pagină din Google (ideal în top 3 organic)

Afacere: Magazin Online cu Haine

Cum aș aduce constant clienți în magazinul meu Online cu Haine (dacă aș avea un astfel de business)?

În primul rând, hai să separăm ideile în 2 categorii: 

Aspecte ce țin de business: 

  1. M-aș concentra să aduc produse care chiar se caută – Mulți cred că din marketing poți să vinzi orice r***t. Ghici ce? Nu poți! … sau dacă o vei face îl vei vinde la un număr mult prea mic de oameni. Ai nevoie ca în primul rând să găsești produse pe care oamenii le caută. Alocă suficient timp ca să înțelegi dacă oamenii chiar caută produsele pe care tu dorești să le oferi înainte de a cumpăra un stoc de 5.000 euro. Ideal poți să testezi dacă merge pe un stoc de 500 euro. 
  2. Aș căuta să îmi găsesc avantaje competitive față de alte magazine online – Ce nu înțeleg mulți antreprenori când își deschid un magazin online cu haine este că Emag și Fashion Days devin instant, competitori direcți. Este nevoie să-i oferi potențialului client suficiente motive pentru care să cumpere de la tine și nu de pe Emag. Asta înseamnă să vii cu un avantaj competitiv față de ceilalți care au aceleași produse (dacă se mai găsesc în altă parte). Avantaj competitiv poate să fie: prețul, timpul de livrare, bonusuri, customer service, produse unicat sau altele.

Aspecte ce țin de Marketing:

  1. Aș rula campanii plătite de Facebook Ads – Pe magazinele de haine, până acum, cele mai bune rezultate le-am obținut din Facebook Ads. Am rulat și Google Ads însă rareori a depășit ca eficiență Facebook Ads. În momentul în care rulezi astfel de reclame, principalul indicator este ROAS-ul (Return of Ad Spent). Un ROAS de 3 înseamnă că pentru 1 leu cheltuit în reclamă ai obținut 3 lei în vânzări. Ideal este să obții un ROAS de peste 5.
  2. Aș introduce un Program de Loialitate: Clienții fideli sunt o mină de aur. Aș crea un program de loialitate care să ofere cadouri pentru achiziții repetate. Ideal este să fie cadouri și mai puțin discount-uri.
  3. Aș creea un newsletter săptămânal: poți menține o legătură constantă cu clienții prin newslettere săptămânale care să includă promoții și noutăți.
  4. User-Generated Content: Aș încuraja clienții să împărtășească poze cu ei purtând hainele cumpărate, pentru a le putea folosi în campaniile viitoare și a crește încrederea în brand. Desigur, poți să le oferi și o recompensă pentru acest lucru.
  5. Îmbunătățirea paginii de destinație: Aș face ca pagina de aterizare (landing page-ul) să convertească cât mai bine. Asta înseamnă să texte bine scrise și poze cât mai bune.
  6. Aș solicita review-uri de la clienți pe pagina de Facebook sau pe produs în site – Foarte multe persoane citesc 3-5 review-uri înainte de a cumpăra. Asigură-te că ai cât mai multe review-uri pozitive.
  7. Aș apela la Affiliate Marketing – Marketing-ul prin afiliere înseamnă că plătești un anumit comision pentru fiecare vânzare ce ți-a fost generată. Poți apela la 2performant sau profitshare pentru acest lucru. 
  8. Aș lista produsele în Emag și Fashion Days – Poți să-ți creezi cont pe emag sau poți să folosești o platformă care să-ți importe feed-ul de produse în Emag. O astfel de platformă este Easy Sales .
  9. Aș posta constant – Carusel cu promoțiile, Carusel cu noutățile, Reel-uri cu cadouri pe care le faci pe stradă oamenilor (din produsele tale) și altele
  10. Aș căuta să optimizez site-ul pentru SEO – Optimizarea unui magazin online de obicei este mai complexă decât optimizarea unu site de prezentare. De aceea îți recomand să apelezi la o firmă specializată pe zona asta. Eu recomand: Growwwise, TargetWeb, ClickBrainincs sau DWF. Cu acestea am lucrat pe cel puțin un proiect și au făcut treabă bună.

Știu că este o listă cam lungă. Totuși, domeniul fashion este unul extrem de competitiv și dacă nu îți faci treaba bine, vei ajunge să vinzi magazinul online pe OLX… și din păcate sunt foarte multe care sunt la vânzare. 

Toate aceste sfaturi de mai sus pot fi aplicate la mai multe tipuri de business.

Și evident că nu sunt singurele lucruri pe care le poți face pentru a atrage mai mulți clienți. Dar sunt printre cele mai importante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!