Cum a fost 2021 pentru mine si ce mi-am propus pe 2022?

Acum cateva zile ma intreaba Elena, sotia mea: “Nu mai scrii articolul pentru 2021? Eu vreau sa-l citesc.”

Nu stiam daca sa-l mai scriu. La urma urmei prezint viata mea… pe cine sa intereseze in afara de mine, si sotia?! 🙂 

Dar, iata ca il scriu si pentru anul acesta si sper ca cei care ma urmaresc, sa fie inspirati de progres si sa isi traga propriile lectii din articolele de final de an. 

Aceasta serie de articole de tip review al vietii mele sunt inspirate de catre Dan Luca si am scris si in anii trecuti. Daca inca nu ai apucat sa citesti articolele din anii trecuti poti face acest lucru aici: 2018 , 2019 si 2020

De ce scriu aceste articole? Din 3 motive: 

  1. Sunt un mod foarte bun de a-mi aminti ce am facut anul trecut si de a pastra un istoric.
  2. Te poti regasi in ele.
  3. Te pot inspira si pe tine la auto-reflectie.

Cum a fost 2021 pentru mine? Hai sa incepem cu planul profesional.

Profesional

1. Marketing Deck

Pe anul 2021 am avut in continuare ca focus agentia de Marketing. 

Inca lucrurile in agentie sunt un roller coster, insa unul ascendent. 

Anul acesta, mai mult decat sa atragem foarte multi clienti noi, am reusit sa crestem impreuna cu clientii existenti. Ei s-au marit si noi ne-am marit o data cu ei.

Avem si clienti noi insa, a fost placut sa vedem cum cei cu care lucram deja, au crescut. 

Desigur ca nu este o regula generala ce s-a aplicat in toate cazurile, dar in mare parte asa a fost.

Ma uitam acum la poza de echipa din 2020 … 

Echipa in 2020
Echipa Marketing Deck
Echipa in 2021

Foarte interesant cum se schimba lucrurile.

In continuare am ramas printre cele mai mari agentii de Digital Marketing din Romania, pe Clutch.

Suntem nr. 1 pe Clutch la cautari precum: Digital Marketing Agency, Social Media Agency… iar Clutch este nr. 1 in Google, ca pozitie organica, la acelasi cautari, dar in Google.

Pareri Marketing Deck
Pareri Marketing Deck

Iar aici sunt doar cateva dintre review-urile primite in acest an.

Un alt aspect amuzant legat de business a fost ca am reinnoit partea de infrastructura (laptop-urile). Nu le-am reinnoit pe toate, ci doar jumatate. 

Noi eram obisnuiti sa lucram pe MacBook Air 2015 – 2017. Le-am ales pe acestea deoarece eu le-am testat inca din 2013 si stiam ca sunt o optiune fantastica. 

In 2021 m-am informat un pic despre noul MacBook air, varianta 2020 cu M1 si am vazut ca este de pe alte planeta. Asa ca am cumparat “cateva”. 

Am facut de curand o poza cu sertarul nostru Apple. Practic avem un sertar intreg in care pastram doar cutiile cu produse Apple. 

Un alt aspect foarte important pentru mine a fost sa ma inscriu in cadrul Mastermind-ului Flash Hub

Acest mastermind este sustinut de catre un antreprenor German, Manuel Pistner, care a fondat o agentie ce genereaza 4 mil de euro pe an. Acum, prin intermediul Flash Hub, ii invata pe alti agency owners cum sa isi gestioneze agentia intr-un mod cu cap si coada. 

Nu pot sa spun decat ca il recomand din toata inima. 

2. Training

In 2021 cred ca am avut in total 5 sesiuni de training. Nu imi pare rau pentru ca training-ul pe zona de Public Speaking nu mai este focus-ul meu profesional de 3 ani insa ma bucur enorm ca inertia pe aceasta directie a ramas, desi m-am oprit din promovat de ceva timp. 

Ce este si mai interesant este ca am inceput pas cu pas sa sustin si training-uri pe directia pe care o exersez acum zi de zi, respectiv zona de Digital Marketing. 

Am avut un prim webinar organizat de noi pe zona de Funnel-uri de Marketing si am participat in calitate de speaker la un alt eveniment organizat de colega mea, Diana, in cadrul facultatii de Marketing a Ase-ului, in care am povestit despre Facebook Ads.

3. Alte proiecte

Pe directia de alte proiecte, am reusit sa fac o achizitie foarte neinspirata anul acesta. 

Pe scurt, am cumparat un site de ecommerce care vindea jucarii din lemn pentru a-l dezvolta in parteneriat cu o alta persoana. Toate bune si frumoase la inceput. Am facut achizitia, am inceput sa punem proiectul la punct si am facut set-up-ul initial. 

Partea mai putin placuta este ca ne-am poticnit in gasirea furnizorilor potriviti care sa poata oferi marfa la preturi care sa ne permita sa fim profitabili si la impartirea responsabilitatilor intre noi. 

Momentul respectiv s-a sincronizat si cu un alt proiect personal foarte important pentru mine si atunci mi-am adresat intrebarea daca mai are rost sa continui. Raspunsul a fost: nu

Asa ca am impartit pierderea intre noi, am ramas in conditii bune si ne-am vazut fiecare de business-urile sale. 

Am invatat, din nou, o lectie foarte importanta: Inainte de a intra intr-un parteneriat este vital sa fie clarificate, cat mai in detaliu, responsabilitatile fiecaruia. Daca nu exista armonie acolo, in planificare, cu siguranta nu va fi nici dupa. 

Totodata, mi-am dat seama ca nu are nici un sens sa irosesc energia in domenii pe care nu le stiu atat de bine, atata timp cat business-ul pe care il am acum este in ascensiune si are nevoie multa de atentia mea. 

Personal

1. Familia

Anul acesta a fost momentul in care si cel mic, Alex, a inceput sa mearga la gradinita. 

Dupa mult timp de stat in casa, din cauza carantinei, pentru mine cel putin, acesta era un moment foarte asteptat. Cei care sunteti parinti cred ca intelegeti. Imi iubesc copiii… dar prea mult timp impreuna parca dauneaza un pic rabdarii. 🙂 

Legat de Covid, nu am fost evitati. 

Nu am luat ultimul model (Omicron), dar am luat varianta anterioara, Delta. Ne-am tratat in casa. In afara de febra si o zi in care am fost total inactiv (sotia mea 2) am reusit sa ne punem pe picioare destul de rapid. Ne bucuram ca am avut doar o forma usoara deoarece am tot auzit in jurul meu de persoane care nu au fost la fel de norocoase. 

2. Calatorii

Ce este cel mai amuzant legat de calatorii este ca pentru a-mi aduce aminte pe unde am fost, este nevoie sa ma uit pe contul de Instagram al sotiei. Acolo descopar viata mea personala. 

Anul a inceput cu o calatorie extrem de la placuta la Resort Fundata, in Moieciu.

Am ales sa fim contra curentului si sa mergem de Marti pana Vineri, aspect care a fost extrem de benefic deoarece atunci cand am coborat am regasit o coada cel putin 1h spre partia de ski care era langa noi. 

O alta calatorie foarte placuta a fost in primul Team Building al Marketing Deck, la Berca, Buzau. 

O alta calatorie destul de frecventa este in Repulica Moldova, la parintii sotiei (da, este moldoveanca). 

Personal sunt incantat cand sotia merge la ai ei si sta cu copii. De ce? Pentru ca ei se joaca in curte, cu animale, aer curat, cu alti copii din sat iar timpul respectiv mie imi permite sa fac un sprint pe zona de munca si sa ajung la zi cu toate pe care le am de facut. Zilele respective inseamna pentru mine munca de 10 – 12 ore / zi timp de 6 zile pe saptamana. Nu fac asta pentru ca sunt obligat… este o alegere. 

Mai mult decat atat, sunt printre acei barbati norocosi, care are parte de o soacra care se ocupa si de copiii mei si care nu ma cicaleste niciodata cand merg acolo. Da, stiu… sunt norocos. 

3. Investitii

Pe zona de investitii a fost unul dintre anii in care am facut cele mai multe miscari, motivat de o achizitie imobiliara pe care o asteptam de vreo 2 ani. 

Am reusit sa fructific cresterea abrupta a Ether-ului si sa vand gradual la 1.000 de dolari, la 2.000 de dolari si ultima data la 2.500 de dolari. Acum este pe la 4.000 de dolari… dar nu regret, deoarece eu cand am cumparat am facut-o la 200 de dolari. 

Este o poveste foarte interesanta vis a vis de Crypto pentru mine pentru ca mi-am stabilit o strategie ca sa intru la 200 si sa vand la 1000… si mi-am urmat strategia in foarte mare masura. 

Si celelalte active in mare parte le-am lichidat + m-am mai si imprumutat pentru a putea face achizitia. A fost o oportunitate pe care a fost nevoie sa o fructific rapid… si am facut-o. 

4. Sanatate

Partea de sanatate a fost destul de mult neglijata si lasata la coada listei. 

Citeam la Dan Luca o vorba foarte interesanta, respectiv: 

Persoana care are sanatate are sute de obiective.

Persoana care nu are sanatate are un singur obiectiv. 

Partea buna este ca fac parte dintre cei din prima categorie insa nu pentru ca am facut eforturi majore ci pentru ca sunt inca destul de tanar (30 de ani).

Insa pas cu pas am inceput sa imi simt spatele cum incepe sa ma doara asa ca am luat masuri. 

In primul rand am cumparat un monitor astfel incat atunci cand ma uit la ecran sa nu ma mai uit in jos, la laptop ci sa ma uit drept, la monitor. 

M-am gandit mult daca este mai bine sa iau un iMac sau un Monitor pe care sa-l conectez la laptop. Concluzia a fost ca este mai bine cu monitor din 2 motive: cost si flexibilitate. Daca am nevoie sa iau laptop-ul pot sa fac acest lucru oricand datorita portabilitatii lui. Cu iMac-ul este mai greu sa fac asta. 

Al doilea lucru este ca am inceput din nou sa merg pe jos. Eu sunt cel care ii duce pe copii in fiecare dimineata la gradinita si facem asta pe jos. Dupa care mergem tot pe jos la lucru. Sotia ii ia de la gradininta. Asa ne-am impartit responsabilitatile intre noi. 

Al treilea lucru este ca m-am reconectat cu Alex Ilie, kinetoterapeut si fondator Restartix. Cand mi-a povestit mai in detaliu ce face i-am spus ca vreau sa fac abonament la platforma pentru persoanele care isi doresc, din cadrul echipei. Asa ca am inceput sa folosim programul si exercitiile impreuna cu colegii mei. 

Ultimul lucru este ca am cumparat niste mese reglabile electric, respectiv pe acestea: 

Am prins o super reducere la Jysk, in care masa de mai sus era 1200 de RON, asa ca am luat vreo 6. 🙂 Practic am schimbat toate mesele clasice pe care le aveam inainte cu acestea noi.

5. Mofturi personale

Anul acesta am avut mai putine moft-uri insa cel pe care mi l-am satisfacut la final de an a fost sa imi iau un Apple Watch 7. 

Am avut varianta 3 si l-am folosit destul de mult timp insa am simtit nevoia de un upgrade. 

Pana acum nu prea isi face banii deoarece bateria se descarca foarte rapid (mai putin de 2 zile) si imi este frig la mana cu el… insa sper sa fie mai util din Primavara. Vom vedea. 

Ce mi-am propus pentru 2021 si ce am realizat?

Au fost 2 lucruri pe lista mea tinte, respectiv: 

Sa punem extrem de mult accent pe fericirea clientilor nostri – Greu de zis daca a fost realizata sau nu. Ce este clar este ca majoritatea review-urilor pe care le avem sunt pozitive, deci probabil ca facem lucrurile bine. 
Sa repozitionez agentia. Cum? De Ce? Cand? si Catre ce?… urmeaza sa comunicam in momentul in care o sa o facem efectiv. – NOT DONE – Am incercat sa facem acest lucru in vara lui 2021 si ne-am luat niste lectii dure.

Pe scurt am incercat sa ne nisam pe directie de Educatie pentru copii, sa fim o agentie de Digital Marketing doar pentru business-urile care sunt in directia educatiei pentru copii. De ce? Pentru ca avem multa experienta pe aceasta nisa si nu de putine ori, am depasit la nivel de rezultate alte agentii. 

Totusi am avut un timing extrem de slab. Am incercat sa facem acest lucru in vara anului 2021, moment in care majoritatea parintilor cautau mai mult unde sa mearga in vacanta decat la ce cursuri sa-si inscrie copilul. De aceea piata a luat-o in jos si acest lucru a fost destul de greu de explicat catre clientii nostri. 

Asa ca momentan am renuntat la aceasta idee si suntem in continuare o agentie full service de digital marketing. 

Ce imi propun pentru 2022?

Sfarsitul de an a venit pentru mine cu multa educatie deoarece am fost foarte prezent in cadrul 30 Days MBA, o serie de webinarii organizate de catre Razvan Cazanescu si Adrian de la Termene. 

Unul dintre aspectele pe care le-am preluat din cadrul programului a fost inlocuirea obiectivelor anuale cu Obiective trimestriale, insotite de Rezultate cheie. 

Poti gasi mai jos cateva dintre OKR (Objectives and Key Results) pe care le-am stabilit pentru primul Trimestru. 

  • Obiectiv: Să implementăm corect managementul creșterii
    • Să susținem o ședință cu toți liderii în care vizionăm primele 2 module din Sistemul TBF
    • Să stabilim câte un obiectiv pentru fiecare top manager din companie
    • CEO-ul susține câte o întâlnire de evaluare a progresului cu fiecare top manager la fiecare 2 săptămâni
    • Să susținem 1 întâlnire trimestrială de 3 zile după modelul TBF
  • Obiectiv: Să lansăm noul website marketingdeck.ro
    • Să construim textul pentru cel puțin 5 pagini de servicii, în mod complet, până la finalul lunii Ianuarie
    • Să avem un nou Design, modern, creat în Adobe XD
    • Să fie creată o strategie SEO, pe bază de Keyword-uri, pentru toate paginile site-ului
  • Obiectiv: Să avem claritatea asupra Managementului Financiar
    • Crearea bugetului pentru 2022
    • Adaugarea tuturor cheltuielilor (100%) in SmartBill, in fiecare luna
    • Să fie citita cartea Agencyonomics de către Managerul Financiar și să vină cu 10 KPI cheie pentru Agenție
    • Să fie urmărit cel puțin un curs pe zona de fiscalitate pentru SRL-uri

Metoda OKR face mult mai mult sens pentru mine in acest moment si cel mai probabil va deveni noua forma prin care sa setez obiectiv, atat la nivel profesional cat si personal. 

Iti multumesc pentru ca ai citit pana aici si iti doresc… 

Un 2022 genial!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!