Astăzi vreau să-ți vorbesc despre Social Selling și despre importanța acestei practici pentru un business.

Social Selling NU înseamnă să vinzi pe Social Media, cu toate că într-un final se va ajunge inevitabil la o creștere a vânzărilor.

Gândește-te la Social Selling ca la construirea unei relații. Practic, te folosești de brandul afacerii sau de brandul personal pentru a-ți demonstra autoritatea în domeniu și pentru a interacționa cu potențiali clienți, formând o relație cu aceștia.

Asta nu înseamnă să bombardezi căsuțele de mesaje private ale utilizatorilor cu oferte, ci să oferi informații de valoare prin postări și comentarii la postările tale sau ale altora.

Hai să îți spun ce trebuie să faci, practic, pentru a te folosi la maxim de Social Selling.

🟢 În primul rând, actualizează-ți toate paginile și profilurile de Social Media.

Poza de profil, poza de copertă, descrierea, informațiile de contact, toate acestea trebuie să fie actualizate, de calitate și să aibă legătură cu activitatea ta.

Vrei ca atunci când cineva intră pe pagina ta, să-i fie foarte clar cu te te ocupi și cum îl poți ajuta.

Dacă te întrebi de ce să-ți bați capul cu toate astea, vei înțelege puțin mai târziu.

🟢 Postează conținut de valoare, care încurajează interacțiunile și distribuirile.

Am mai spus-o și o repet ori de câte ori este necesar: algoritmul Facebook prioritizează postările pe care el le consideră relevante.

Dacă postarea e distribuită, e relevantă.

Dacă postarea are zeci de comentarii, e relevantă.

Și pe lângă valoarea pe care o oferi prin postarea propriu-zisă, răspunde la întrebări și oferă informații suplimentare în secțiunea de comentarii.

🟢 Comentează la postările de pe grupurile de interes.

Probabil ai observat pe grupurile de antreprenoriat sau de freelanceri următoarea situație:


Cineva postează că are nevoie de o anumită informație sau de un serviciu.

Iar secțiunea de comentarii se umple în câteva minute cu „Salut. Ai mesaj în privat”.

Ăsta nu e Social Selling. Și îți voi spune de ce. 

În primul rând, poate că persoana respectivă nici nu va vedea mesajul tău, pentru că e foarte probabil să-i intre în Spam.

În al doilea rând, poate că deja a rezolvat problema cu prima persoană care i-a lăsat mesaj.

De aceea, tu trebuie să îi oferi soluția direct în COMENTARII. 

Până la urmă, dacă a rezolvat deja problema cu prima persoană care i-a scris, atunci tu degeaba îi mai dai mesaj. 

Dar acel comentariu, scris corect și cât mai amănunțit, poate fi văzut de alte zeci de persoane care au aceeași problemă. Pentru acele persoane scrii tu.

Și după ce vor citi soluția, o vor implementa și își vor da seama că știi despre ce vorbești, ce crezi că vor face?

Vor intra pe profilul tău. Iar acolo vor găsi toate informațiile de care au nevoie, deoarece tu te-ai îngrijit mai devreme ca pagina și profilul tău să fie actualizate.

💥 Și BOOM, ai câștigat un potențial client. 

Ăsta-i Social Selling!

Într-o mică măsură, toate afacerile folosesc Social Selling.

Dar tu ai acum informațiile necesare să profiți la maxim de această practică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!
Algoritm

FREE
VIEW