Cum sa descoperi o idee de afacere?

By 5 septembrie 2015Marketing
idee de afacere

Vreau sa te intreb de ce multi oameni aleg sa nu porneasca propria afacere?

  • Poate pentru ca le este teama?
  • Poate pentru ca nu au incredere in ei insisi?
  • Poate pentru ca nu cred ca vor reusi?

Eu cred ca multe persoane nu incep propria afacere din cauza neincrederii in ideea lor. Nu au suficienta convingere ca vor veni cu o idee de afacere inovativa. Nu au suficienta convingere ca oamenii o vor considera valoroasa.

… si asa multe persoane isi lasa experienta, pasiunea si ideile sa se evapore cu trecerea timpului.

Vreau sa iti arat un proces prin care sa capeti incredere intr-p idee de afacere. Este atat de puternic incat acum 4 zile l-am folosit cu unul dintre membrii comunitatii Speakers Club si rezultatul intalnirii a fost uimitor. De la o persoana neincrezatoare a ajuns la concluzia ca va organiza propriul seminar in mai putin de 2 luni.

Cel mai important aspect este ca l-am ajutat sa descopere THE BIG IDEA.

Ce inseamna THE BIG IDEA?

Acest concept eu l-am invatat de la Frank Kern, considerat unul dintre cei mai mari internet marketeri din lume, si l-am regasit si la traineri destul de vestiti din Romania, precum Daniel Zarnescu.

Totodata, aceast concept nu este nou ci ii apartine lui David Ogilvy, care a fondat Ogilvy & Mather, una dintre cele mai faimoase companii de advertising din lume.

Acest THE BIG IDEA inseamna ideea inovativa, diferita, revolutionara pe care se bazeaza produsul sau serviciul tau.

Este o noua perspectiva de a privi lucrurile comune sau cele cu care oamenii deja s-au obisnuit.

Cum poti gasi THE BIG IDEA?

In primul rand, pentru orice idee inovativa este nevoie de timp. Este foarte putin probabil sa gasesti o idee de afacere cu adevarat revolutionara in doar 20 de minute cat dureaza urmatorul proces.

Totusi, daca incepi acest proces vei veni cu idei din ce in ce mai creative si in cele din urma vei gasi acel THE BIG IDEA al tau.

Procesul pe care ti-l recomand are 5 pasi:

  1. Dorinta: Ce anume isi doreste piata mea? (Care este mareata lor dorinta?)
  2. Promisiune: Care este promisiunea mea ? (Ce anume promit ca vei realiza?)
  3. Metoda de livrare: Cum reusesti sa indeplinesti promisiunea?
  4. THE BIG IDEA: Care este acea idee inovativa pe care se bazeaza produsul tau?
  5. Premiza: Care este contextul pe care se bazeaza mareata ta idee?

Ca acest proces sa fie mai concret, iti voi oferi 3 exemple:

  1. Dorinta: Slabire rapida
  2. Promisiune: Cumpara P90X si iti vei forma un corp de invidiat
  3. Metoda de livrare: Schimbare continua a antrenamentelor (cardio, greutati, …)
  4. THE BIG IDEA: Confuzie musculara
  5. Premiza: Antrenamentele fizice traditionale au rezultate limitate pentru ca in timp, corpul se obisnuieste cu antrenamentul. Este nevoie sa sochezi in mod constant corpul pentru a obtine impactul maxim.

Aceasta idee mareata (muscle confusion) le-a adus vanzari uriase. Ei au intrat pe o piata ultra-concurentiala, piata produselor pentru slabit, si totusi au avut un succes fantastic. (https://en.wikipedia.org/wiki/P90X )

Un alt exemplu este cel al lui Frank Kern :

  1. Dorinta: Vanzari si Marketing Automatizat
  2. Promisiune: Foloseste serviciile noatre si te vom ajuta sa iti cresti vanzarile prin automatizare
  3. Metoda de livrare: Sistemul de livrare al e-mailului are mai multe posibilitati de a raspunde in functie de comportamentul utilizatorului
  4. THE BIG IDEA: Raspuns dinamic in functie de comportament (Behavioral Dynamic Response)
  5. Premiza: Majoritatea oamenilor nu iti vor raspunde exact asa cum iti doresti. De aceea ai nevoie de metode pentru a mentine atentia lor. Iata cum …

Aceasta idee mareata el o numeste viitorul internet marketingului, si intr-adevar, acesta este viitorul.

Dupa ce am urmat tot acest proces am ajuns la urmatoarele 2 rezultate:

  1. Dorinta: Sa am clienti in calitate de speaker/trainer/coach sau antreprenor
  2. Promisiune: Cu ajutorul sistemului pe care o sa te invat vei reusi sa atragi foarte multi clienti prin seminarii gratuite
  3. Metoda de livrare: Construirea unui seminar gratuit foarte, foarte, foarte valoros in urma caruia oamenii sa isi doreasca mai mult
  4. THE BIG IDEA: Marketing pe baza de training
  5. Premiza: Oamenii sunt satuli sa li se vanda ci vor mai degraba sa primeasca informatii utile in domeniul in care ai expertiza.

Este procesul care sta in spatele crearii Academiei de Speakeri.

Am incercat acelasi proces si pentru o alta dorinta a persoanelor care imi sunt destul de des clienti:

  1. Dorinta: Prezentare convingatoare in public => Conversie cat mai mare
  2. Promisiune: Te voi invata cum sa prezinti intr-un mod convingator de fiecare data cand vorbesti in public astfel incat sa obtii rezultatul dorit
  3. Metoda de livrare: Aplicarea unui sistem pentru structurarea prezentarii si a ofertei de vanzare care sa asigure ca prezentarea va fi cu adevarat convingatoare
  4. THE BIG IDEA: Prezentare cu rezultat predictibil
  5. Premiza: Cursurile de Vorbire in public traditionale se bazeaza pe ideea de a fi natural. Pentru a fi convingator intr-o prezentare este important sa urmezi in mod sistemic o serie de pasi pentru structurarea si pregatirea acesteia.

Ce poti face in continuare?

Daca ti-a placut acest proces din 5 pasi te invit sa-l pui in aplicare. Te invit sa conturezi o idee de afacere care sa treaca prin acesti 5 pasi  si sa scrii un comentariu cu raspunsurile tale.

„Dar Paul, daca iti trimit ideile mele nu o sa le folosesti tu?”

Stai linistit. 🙂

Doar vreau sa te ajut sa ai o idee mareata suficient de puternica astfel incat marketing-ul pe care il folosesti sa dea rezultate.

Convingerea mea este ca daca persoanele care interactioneaza cu mine au succes, indiferent daca imi sunt clienti sau nu, eu voi avea succes in calitate de trainer.

De aceea vreau sa te ajut.

Astept comentariul tau.

Pe curand,
Paul

Join the discussion One Comment

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.