Ce îți dorești: Followeri sau Vânzări 

Nu cred că există persoană pe social media care să nu viseze la sute de mii de urmăritori.

În special antreprenorii…

Avem impresia asta că dacă ne urmăresc zeci sau sute de mii de oameni, vom vinde pe bandă rulantă.

Când, de fapt, lucrurile nu stau chiar așa.

Calitate vs Cantitate

Da, e fain să te urmărească „un stadion” întreg de oameni.

Dar și mai bine este să te urmărească oamenii potriviți, chiar dacă sunt mai puțini.

Pentru că o audiență mai mică, dar relevantă pentru tine și afacerea ta, va interacționa autentic cu postările tale și e foarte probabil să comenteze și să distribuie conținutul tău.

Asta înseamnă că algoritmul va considera postările tale ca fiind relevante și le va afișa mai multor oameni.

În schimb, dacă te urmăresc sute de mii de oameni, dar nu ai niciun comentariu la postări, algoritmul va pune o bulină roșie pe postările tale.

Și tare greu e să-l faci să se răzgândească mai târziu…

De ce e important să am like-uri și comentarii?

Cu siguranță nu ca să te lauzi prietenilor, dacă ăsta a fost primul tău gând. :))

Logica e simplă.

Cum am zis și mai devreme, dacă ai like-uri, comentarii și distribuiri, algoritmul va răsplăti postarea ta și o va afișa mai multor persoane.

Dar nu unor persoane random, ci o va afișa către acele persoane care, pe baza comportamentului lor din trecut, au șanse ridicate să dea un like, un comentariu sau un click pe link.

Cu alte cuvinte, postarea ta va fi văzută de mai mulți potențiali clienți.

Că doar asta e ideea până la urmă, nu?

Ce e mai important? Numărul de urmăritori sau engagementul?

Hai să ne gândim la două scenarii.

Unul în care ai mulți urmăritori, adunați prin strategii „clasice” de genul follow-unfollow sau prin achiziționare de followeri.

Și altul în care ai puțini urmăritori, adunați organic, prin postări de calitate și prin interacțiune reală cu fanii.

  1. 100.000 de urmăritori nepotriviți
    Rată de engagement: 0,5%
    Interacțiuni cu postările: 500
  2. 10.000 de urmăritori potriviți
    Rată de engagement: 5%
    Interacțiuni cu postările: 500

Ți-am dat două exemple cât se poate de reale. 

O audiență bună, potrivită pentru brandul tău, poate crește de peste 10 ori rata de engagement.

Astfel, cu un număr semnificativ mai mic de urmăritori, poți avea același număr de interacțiuni.

Care este legătura dintre numărul de urmăritori și vânzări?

Un număr ridicat de urmăritori poate influența pozitiv vânzările, cu condiția ca majoritatea să se regăsească în publicul tău țintă.

După cum ai văzut mai sus, calitatea audienței este mult mai importantă decât cantitatea.

Asta se aplică nu doar în engagement, ci și pentru vânzări.

Singurul beneficiu pe care îl văd în obținerea unui număr foarte ridicat de urmăritori este că te poți lăuda cu asta. Se numește în limbaj de specialitate: vanity metric.

Dar repet!

Dacă sutele de mii de urmăritori nu fac parte din publicul tău țintă, contează prea puțin.

De ce?

Să presupunem că tu vinzi mașini de găurit pereți și alte unelte de genul.

Cam ce ai prefera?

100.000 de urmăritori din care 95% sunt femei?

Sau 10.000 de urmăritori din care 95% sunt bărbați?

Un simplu calcul îți va demonstra că în prima variantă vei avea doar 5000 de potențiali clienți, pe când în a doua, aproape dublu: 9500.

Deci, bigger is not always better…

Acum… sunt din ce în ce mai multe femei care folosesc mașini de găurit pereți în ziua de azi, deci concluzia de mai sus poate să fie ușor discutabilă, însă ai înțeles ideea.

Și ca să fiu și mai convingător, o să-ți ofer trei statistici și 2 povești pentru a-ți demonstra cât de important este un public țintă relevant.

  1. Un studiu Hootsuite demonstrează că brandurile cu o rată mare de engagement (comentarii, like-uri, distribuiri) au o creștere a ratei de conversie cu aproximativ 4%.
  2. Econsultancy arată printr-o analiză că 79% dintre cei care au făcut cumpărături online preferă să cumpere de la brandurile pe care le urmăresc pe Social Media.
  3. Conform unui raport Sprout Social, 40% dintre utilizatorii platformelor sociale urmăresc anumite branduri pentru a primi oferte speciale din partea lor.

Hai să auzim poveștile…

Primul exemplu este cu Vlad Gheorghiu – Brokerul imobiliar al anului 2022 (premiu înmânat de imobiliare ro awards)

Vlad are 5400 de urmăritori pe Facebook și 282 pe Instagram.

Și nici nu are nevoie de mai mulți!

De ce?

Pentru că el vinde imobiliare cu valoare de peste 1 mil. euro.

Chiar acum 2 săptămâni a închis o tranzacție pentru o vilă de 1.490.000 euro (da, un milion și jumătate de euro. )

Sunt destul de puține persoane în România care își permit astfel de imobile (atât cumpărători cât și vânzători).

De aceea, pentru el nu are sens să atragă masele și să aibă sute de mii de followeri, ci trebuie să se adreseze doar persoanelor care au aceste sume de bani la dispoziție.

Al doilea exemplu este Drone Agricole Riagro.

Înainte de a o cunoaște pe Alexandra de la Riagro, nici nu știam că există un astfel de produs: dronele agricole pentru tratamente fitosanitare ale culturilor.

Ei au o comunitate de 3.000 de followeri pe Facebook, 1.000 de followeri pe Instagram și 11.400 de followeri pe Tik Tok.

Am descoperi mai nou că fermierii petrec foarte mult timp pe Tik Tok. Eu am mai tot povestit de Tik Tok în ultima vreme.

Ei au reușit să vândă peste 500.000 euro din Social Media. Poți să te uiți și singur pe canalul lor de Tik Tok ca să vezi că pe 15 August au prezentat o dronă agricolă de 19.500 de euro. Mindblowing.

Iată și conversația mea cu Alexandra în care am aflat și eu, pentru prima dată, cât au reușit să genereze.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este Untitled-design-1024x760.png

Au ei nevoie de milioane de followeri?

Nu! Au nevoie de câteva mii care sunt potențiali clienți pentru ceea ce ei fac (fermieri cu terenuri medii și mari care au nevoie de tratamente fitosanitare).

Ce aș vrea să menționez atât despre Vlad Gheoghiu cât și despre Alexandra de la Riagro este că amândoi au participat în cadrul cursului Algoritm – seria 3 (ultima ediție pe care am finalizat-o în Iulie 2023).

Mai mult decât faptul că au participat (s-au înscris și au dat banii pe curs), ei au fost prezenți la aproape toate sesiunile și au făcut temele… iar asta s-a văzut pe deplin în rezultate.

Ok, și ce pot face pentru a atrage urmăritorii potriviți?

Primul pas este să nu te mai gândești la numărul de urmăritori, ci să te gândești la cum să aduci mai multă valoare fanilor existenți.

Distribuie conținut de calitate, educativ, amuzant sau inspirațional, iar numărul fanilor va crește.

Încet, dar sigur și calitativ.

Poți cădea foarte ușor în febra milioanelor de followeri, dar amintește-ți atât:

Dacă nu sunt urmăritorii potriviți, nu contează!

În al doilea rând, interacționează cât mai mult și cât mai rapid cu comunitatea ta.

Dacă ai primit un comentariu la o postare, răspunde-i imediat.

Încearcă să creezi postări care încurajează oamenii la discuții în secțiunea de comentarii și interacționează cu ei acolo.

Și în al treilea rând, dacă vrei să faci un pas suplimentar și să înveți cum să te folosești de algoritm pentru a-ți dubla vizibilitatea și vânzările pe social media, te aștept la cursurile mele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!