Cum se face ascultat?

Acest articol este un guest post scris de catre Mihaela Mathe, trainer Speakers Club Junior si autoarea primului manual de Public Speaking pentru copii din Romania: „ABC-ul Vorbitului in public”.
In primul articol am vorbit despre Cum ajuta vorbitul in public pe copilul tau. In acest articol vom vorbi despre intrebarea cheie pe care o adresez parintilor.
Este o intrebare pe care o adresez fiecarui parinte, care isi aduce pentru prima data juniorul la cursurile de vorbit in public: “Cum se face copilul tau ascultat?”. Este de fapt intrebarea care imi clarifica, care este modul prin care acel copil comunica usor cu cei din jur, cum capteaza atentia.
Cunoastem foarte bine diversele modalitati, eu le spun jocuri, prin care cei mici cauta sa ne capteze atentia fie pentru ca urmaresc sa primeasca un lucru anume sau pentru a ne atentiona ca sunt si ei prin preajma, iar problemele cotidiene nu trebuie sa ne indeparteze de ei.
Sunt foarte inventivi atunci cand sunt in relatie cu noi, cu persoane cunoscute lor si stiu cum sa se faca ascultati.
Insa, cum se pot face ascultati in orice moment, in diverse medii – in societate, la o petrecere sau de ce nu intr-o competitie.
Cum capteaza atentia? Cum isi exprima opinia? Sunt intrebari care se invart in jurul aceleasi idei: utilizarea diverselor metode de transfer al mesajului, de organizare a unei prezentari, care sa tina oamenii cu sufletul la gura si sa isi doreasca sa mai asculte.
Filmele si emisiunile TV incep de obicei, cu o scena interesanta, care capteaza atentia noastra.
Incepand o prezentare cu o deschidere puternica nu fac altceva decat sa se asigure ca vor fi ascultati, mesajul fiind astfel de jumatate inteles.
Succesul unei prezentari depinde de subiectul pe care il prezinta, de dinamismul si pregatirea copiilor, dar mai ales depinde de cat de multa emotie transmit.
Sunt multe metodele de captare a atentiei publicului si pot fi folosite in orice fel de context (la scoala pentru prezentarea unui proiect; la intalnirile cu prietenii cand discuta cu acestia, sau chiar si atunci cand este ascultat in fata clasei), fiecare metoda fiind utila pentru a capta atentia.
In cele ce urmeaza voi prezenta 4 astfel de metode.
De ce patru? Pentru ca cifra 4 este favorita fiului meu si pentru ca sunt cele mai utilizate metode avand efect garantat si imediat.
Pentru fiecare metoda voi avea o scurta descriere si o exemplificare practica a utilizarii acesteia in cadrul diverselor prezentari ale membrilor Speakers Club Junior.
1. Incepe cu o poveste
Atunci cand descrie ceva ce sa intamplat cu o alta persoana, intr-o situatie pe care toata lumea o recunoaste, publicul va experimenta unele dintre aceleasi ganduri si sentimente ale acelor oameni in acele situatii. Povestea este scurta si la obiect, suficient pentru a aduce audienta in starea de spirit pentru a auzi prezentarea.
Bianca Ionescu, imbina foarte bine elementele povestii cu informatia reala, pentru a pune in evidenta problema institutionalizarii copiilor supradotati. Incepe cu un sir de nume, eroii aceleasi povesti identificata de publicul adult ca fiind povestea fiecaruia dintre copiii prezenti in sala in momentul prezentarii.
Bianca si-a perfectionat aceasta medota adaugand mereu in prezentarile sale povestile personale.

2. Starneste curiozitatea
Diana Petre, se pricepe foarte bine sa capteze atentia prin starnirea curiozitatii publicului, fie prin utilizarea unui element supriza, a unor materiale de recuzita sau prin simple intrebari adresate publicului.
Publicul adora situatiile in care mintea ii este provocata sa isi puna tot felul de intrebari despre ce este vorba, despre ce urmeaza sa afle de la cel din fata, sau ce fel de informatii noi ar putea sa afle despre un lucru deja stiut.
Copiii au metode diverse de a ne tina in suspans fiind foarte creativi in realizarea unor elemente surpriza.
Va invit sa o urmariti pe Diana Petre cum straneste curiozitatea chiar din primul moment al prezentarii.

3. Presara discursul cu umor
Folosirea umorului poate fi un pic periculoasa, pentru ca poate spune ceva amuzant si nimeni sa nu rada. Asta nu inseamna sa se opreasca de la prima incercare! Daca reuseste cu umorul, acesta va fi un mod minunat de a se conecta cu publicul.
In cazul in care publicul nu rade, de multe ori ei nici macar nu stiu ca se glumeste. In general crede ca este doar o poveste. Tot ce trebuie sa faca este sa continue prezentarea.
Adelina Petre foloseste constant in discursurile sale umorul, intelegand perfect cat de bine se conecteaza publicul la prezentarile sale asteaptandu-se ca la o varsta atat de frageda totul sa fie inconjurat de zambete si intamplari hazli.

4. Incepe discursul prin a descrie o problema

Atunci cand copilul tau iti expune o problema in mod clar si ferm, stii sigur ca trebuie sa il asculti.
Toata lumea are probleme si primul nostru instinct cand auzim despre o problema este sa incepem sa ne gandim la toate solutiile posibile. Atunci cand incepe cu problema, publicul este chiar acolo cu el in timp ce explica solutia preferata.
Alexia Dragan, isi incepe discursul cu o problema reala a vietii cotidiene, reusind totodata sa faca publicul si mai constient de aceasta problema printr-o comparatie simpla cu un element des utilizat si de actualitate in societatea romaneasca.

Cum poate fi si copilul tau un exemplu de ascultat de catre alte persoane?
Antrenamentul este cel care genereaza succesul.
Iar detalii despre antrenamentul intens urmat de catre fiecare membru Speakers Club Junior, vei afla in curand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!