Ți-am promis că astăzi îți vorbesc despre ce și cum să măsori pe Social Media, astfel încât să-ți poți adapta constant strategia în funcție de rezultate.
E foarte important să faci asta din mai multe motive:
✔️ Nu mai pierzi timp pentru a crea content care nu funcționează;
✔️ Oferi mai multă valoare urmăritorilor tăi;
✔️ Îți transformi urmăritorii în fani ai brandului și în clienți fideli;
✔️ Îți transformi pagina / profilul / grupul într-o adevărată comunitate;
Așa că, să trecem la treabă!
Ce indicatori ar trebui să urmărești, unde îi găsești și cum să îi interpretezi?
În primul rând, hai să vorbim despre UNDE.
Statisticile despre care vorbesc în acest email sunt disponibile doar pentru Pagini și Profiluri Profesionale.
Profilurile personale NU pot vedea aceste statistici.
Dacă ai un Profil Profesional, accesează Professional Dashboard din meniu. Arată cam așa:
Dacă ai o pagină, ai două variante:
- Professional Dashboard, exact ca mai sus, dar aici ai doar o variantă limitată a statisticilor;
- Meta Business Suite, unde poți vedea cifrele detaliate;
Tot în meniu găsești și Meta Business Suite:
Și uite cum arată pagina de overview din platformă, unde vedem câteva dintre cele mai importante statistici (despre care vorbim puțin mai jos).
Ok, acum că știi deja unde să găsești cifrele, hai să vedem ce ar trebui să măsori și cum să interpretezi rezultatele.
Reach & Impressions
Reach = numărul de persoane unice care au văzut postarea ta.
În cazul exemplului meu de mai sus, în ultimele 7 zile, postările și reclamele mele au ajuns la peste 248.000 de persoane unice. Acesta este reach-ul TOTAL.
Dacă te uiți în dreapta graficului, o să vezi reach-ul separat din postările organice și din reclame.
Impressions = de câte ori s-a afișat postarea ta în feed-ul utilizatorilor, chiar dacă a fost văzută de aceeași persoană de mai multe ori.
Cum interpretezi aceste cifre?
Hai să discutăm pe un exemplu concret:
Aici vezi una dintre cele mai performante postări din ultima lună.
Ce observăm?
Postarea s-a afișat la 4.243 de persoane unice (reach) și are 4.711 impresii, ceea ce e ok. Înseamnă că nu foarte multe persoane au văzut această postare mai mult de o dată.
Dacă impresiile ar fi fost mult mai multe decât reach-ul, ar fi fost un semn de exclamare, deoarece asta ar fi însemnat că postarea mea se afișa de mai multe ori la un grup restrâns de persoane.
Acest lucru ar putea indica faptul că trebuie să-mi diversific conținutul pentru a ajunge la un public cât mai larg.
Engagement
Acesta este un indicator crucial al modului în care oamenii interacționează cu postările tale.
În exemplul de mai sus observi că am Engagement 999. Asta include reacții (like-uri, inimioare etc.), comentarii, distribuiri și salvări.
Un nivel ridicat de engagement indică un conținut relevant, valoros și interesant pentru audiența ta. Dacă observi că anumite postări generează mult engagement, ia în considerare să mai creezi conținut asemănător.
De asemenea, nu uita să intri și tu în discuțiile din comentarii. Răspunde și oferă cât mai multă valoare acolo.
Engagement Rate
Rata de engagement este procentul de persoane care au văzut postarea și au interacționat cu ea. Formula de calcul este următoarea:
Engagement / Reach x 100
În exemplul anterior, postarea mea are o rată de engagement de 23,54%, ceea ce este foarte bine. 🙂
O rată de engagement ridicată indică un conținut extrem de rezonant cu publicul tău, chiar dacă numărul total de like-uri, comentarii sau distribuiri nu este foarte mare.
Acest lucru poate fi mai valoros decât a avea multe reacții la postare, dar de la o bază de utilizatori mult mai mare, deoarece indică o conexiune puternică cu audiența ta.
Creșterea numărului de urmăritori
Chiar dacă scopul unui business nu este neapărat să aibă mulți urmăritori pe social media, este important să urmărești și creșterea zilnică sau săptămânală a numărului de urmăritori.
O creștere constantă (chiar dacă nu e mare) indică o strategie de content eficientă și atractivă pentru utilizatori. Dacă ai legat câteva săptămâni de creștere și observi că ușor, ușor, această creștere încetinește, ar putea fi timpul să reevaluezi tipurile de postări pe care le faci și să experimentezi cu noi formate de conținut.
Click-Through Rate (CTR)
CTR-ul reprezintă procentul de oameni care au văzut postarea și au dat click pe ea (pe banner, pe „vezi mai mult”, pe linkuri incluse în postare sau pe butoanele de engagement).
Deși mai relevant pentru campaniile plătite, CTR poate fi aplicat și postărilor organice care includ un CTA (apel la acțiune), cum ar fi linkuri către blog, site web sau pagini de produs.
Un CTR mare sugerează că mesajul tău e convingător și îi face pe utilizatori să facă o anumită acțiune.
Un CTR scăzut poate indica mai multe lucruri, precum:
🔴 Un banner care nu iese în evidență;
🔴 Un text neconvingător;
🔴 Un apel la acțiune ce nu este suficient de clar.
Urmărirea și interpretarea acestor indicatori te vor ajuta să înțelegi ce funcționează și ce nu în strategia ta de social media, permițându-ți să ajustezi și să optimizezi conținutul în timp real, astfel încât să maximizezi rezultatele.
Experimentarea și ajustarea continuă reprezintă cheia succesului în 2024 pe Social Media.
Sigur, mai sunt și alte lucruri de făcut, dar despre toate acestea vom discuta mai în amănunt MARȚI, 20 februarie, la webinarul gratuit „Dublează-ți vânzările prin Social Media în 2024”.
Dacă nu ai făcut-o deja, îți recomand să te înscrii acum!
În plus, dacă participi LIVE, primești și un cadou din partea mea: ”Ghidul InstaCash – Cum să-ți dezvolți pagina de Instagram în 2024”.