Inspirat de catre Valentin Nedelcu (de la Stiinta Banilor) si Bogdan Dinu (de la Caruta cu Bani) voi incepe o serie de articole, unul in fiecare luna, despre analiza conturilor de Social Media in luna care tocmai a trecut.

Ei fac aceasta analiza pentru portofoliile de investii pe care le detin. Eu voi face aceasta analiza pentru Conturile mele de Social Media.

Este o analiza transparenta pe care o fac in primul rand pentru mine, si arat tutoror cifrele mele si cum le privesc, daca-i de bine sau de rau.

Aceasta analiza a datelor ni se solicita de multe ori de catre clienti in cadrul agentiei de marketing online – Marketing Deck. Asa ca fac si public modul in care interpretez datele.

Pagina Facebook

Followers: 13.392

Nr. de Postari: 21 (toate datele sunt pe luna Noiembrie 2022)
Nr. de Reels-uri: 13
Nr. de Story-uri: 6

Reach total in Noiembrie 2022: 55.547 persoane

Reach = la cate persoane diferite am reusit sa ajung in luna respectiva

Ce nu imi place deloc la Facebook Analytics este ca nu imi arata Reach-ul organic pe pagina. Imi arata doar reach-ul total, care este extrem de influentat de campaniile de reclame.

In luna Noiembrie am investit 2.500 de RON in Facebook iar tot acel reach este asimilat paginii, respectiv numarului de mai sus.

In orice caz, il luam pe acesta daca nu avem ceva mai bun decat atat. Macar putem sa vedem reach-ul organic, per postare, care arata destul de clar ca organic-ul a functionat bine.

TOP 3 Postari:

Sah cu fetita mea

Stresul nu aduce bani

Eveniment: Antreprenor in Agricultura

Profil Facebook

Followers: 8.600 followers

Nr. de Postari: 21
Nr. de Reels-uri: 13

Mai nou, putem sa vedem si statistici despre reach-ul postarilor pe care le facem din Profilul de Facebook. Ce este fain la profil, este ca 100% din reach este organic deoarece nu poti sa faci reclame de pe un profil de Facebook.

Iata top postari din ultimele 28 de zile, respectiv 3 Noi. – 31 Noi. (din pacate nu am cum sa selectez toata luna):

Si iata statisticile pentru profilul meu de Facebook:

Pare ca profilul meu este cam la acelasi nivel cu pagina, desi de multe ori dau share la postarile de pe pagina, pe profil.

Oricum, in acest moment scopul este sa cresc pagina deoarece de acolo voi distribui reclamele la urmatoarea campanie.

Profil Instagram

Followers: 4.888 followers

Nr. de Postari: 20
Nr. de Reels-uri: 13
Nr. de Story-uri: 31

In profilul de Instagram distribui in acest moment acelasi continut ca pe Facebook.

Motivul pentru care fac asta este simplu: Persoane diferite utilizeaza platforme diferite.

Scopul meu este sa am un mesaj unitar care sa-l vada cat mai multe persoane cu putinta.

Spre deosebire de Facebook, in Instagram pot sa calculez Reach-ul organic. Trebuie sa mi-l calculez singur… dar este ok.

Reach total in Noiembrie 2022: 28.271 persoane (diferite)

Reach from ads: 89,1% * reach-ul total = 25.189

Reach organic = 3.082

Ce ma surprinde facand aceste calcule este cifra foarte mica in comparatie cu Facebook.

Practic, obtin de 4 ori mai mult din profilul personal de Facebook, decat obtin de Instagram.

Hmmm… chiar socant as spune avand in vedere ca toata lumea este cu Instagram-ul in sus si in jos.

Top postari ale mele pe luna Noiembrie, pe Instagram:

Top story-uri de pe Instagram, pe luna Noiembrie:

Top reels-uri de pe Instagram, pe luna Noiembrie:

Top Reels-uri - Profil Instagram - Noiembrie 2022

Concluzia: Clar pot sa folosesc Instagram-ul mai bine decat o fac acum, insa in acelasi timp consider ca este putin supraestimat in comparatie cu Facebook, cel putin in Romania, in acest moment.

Din perspectiva mea am vazut ca Instagram-ul este bun pentru a ajunge la audienta existenta de foarte multe ori, insa este mai greu de extins audienta.

Profil LinkedIn

Followers: 4.604 followers

Nr. de Postari: 31

La fel ca pe Instagram, in LinkedIn distribui acelasi continut.

Din pacate LinkedIn imi arata doar o statistica despre Impresii si nu reach, astfel incat sa putem compara mere cu mere si nu mere cu pere.

O alta statistica interesanta pe care o arata LinkedIn si nu pot sa o vad in alte platforme este cea cu titlurile persoanelor care m-au vazut:

In mod paradoxal, cea mai buna postare a mea pe LinkedIn de luna trecuta este o postare… personala.

Nu se spune ca LinkedIn este doar pentru Business? Ba asa se spune insa oamenii reactioneaza emotional, chiar daca este vorba despre o platforma profesionala.

Profil Tik Tok

Followers: 793 followers

Nr. de Postari: 10

Cu siguranta acest articol ar fi incomplet daca nu as vorbi si despre Tik Tok… vedeta anului.

Cu siguranta Tik Tok-ul nu a fost si nici nu este canalul meu principal si nu am facut o prioritate din a creste comunitatea acolo.

Poate o sa fac acest lucru insa cu siguranta va fi nevoie sa adaptez content-ul meu mai mult pentru aceasta platforma.

Iata cum arata statisticile mele in acest moment:

Concluzii

Cel mai probabil daca adun reach-ul obtinut pe toate platformele, am reusit sa ajung undeva la 25.000 – 30.000 de oameni (in mod organic).

Personal, sunt multumit cu acest rezultat. Normal ca se poate mai bine.

Insa, ce ma bucura cel mai mult este ca observ impactul postarilor mele in viata oamenilor.

Au fost mai multe persoane care mi-au spus ca ar fi fain sa facem o partida de sah ( asta mi-au transmis in conversatii pe whatsapp)

A fost o persoana care mi-a spus ca imediat dupa ce a vazut video-ul meu cu Business Suite, a aplicat ideea respectiva la un client (asta mi-a spus cand ne-am intalnit intamplator la un eveniment offline)

Colega mea mi-a transmis cand ne-am intalnit la birou ca a vazut postarea mea cu “Stresul nu aduce bani” fix dupa ce si-a pierdut portofelul. S-a calmat foarte rapid iar a doua zi l-a gasit.

Deci nu sunt doar niste cifre si statistici. Este vorba de un impact real pe care aceste postari le au in viata celor care urmaresc oricare dintre paginile mele.

Aici este cea mai mare bucurie. Nu este doar despre cifre si a ajunge la cat mai multe persoane ci si despre impactul produs in viata fiecarei persoane.

In incheiere: Algoritmul fie cu tine!

Pe curand,
Paul

P.S.: Te-a ajutat aceasta analiza? Da-mi te rog un comentariu la acest articol si spune-mi daca a fost sau nu utila pentru tine. Mi-ar placea foarte mult sa stiu parerea ta.

4 răspunsuri

  1. Algoritmul sa fie cu tine Paul!
    Valentin si Bogdan te-au inspirat pe tine, iar tu ma inspiri pe mine.
    Eu am facut niste cifre statistice foarte frumoase pe Facebook, TikTok si YouTube.
    Mi-ar placea sa le public cum ai facut tu aici, dar eu vorbesc despre instalatii termice pe blog 🙂 Nu cred ca i-ar interesa pe urmaritorii mei.
    Succes!

    1. Salut Cosmin,

      Ce zici sa facem acest lucru pe blogul meu? Daca imi poti trimite print screen-urile + concluziile pe care le-ai tras de acolo, pot eu sa public articolul.

      Ce castigi tu? Te voi promova la toata baza mea de date + toate conturile mele de social media.
      Ce castig eu? Un super articol de tip studiu de caz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!