În ultima vreme, unul dintre cuvintele pe care le aud foarte des este cuvântul “strategie”.
“Nu avem o strategie.”
“Avem nevoie de o strategie.”
“Nu știm care este strategia.”
În fiecare săptămână aud aceste propoziții.
De aceea, m-am gândit să fac ceva un pic mai nebunesc.
O să-ți ofer strategia mea de Social Media. Gratuit!
Da… ți-o ofer gratuit!
Nu trebuie să lași un email.
Nu trebuie să răspunzi la o postare folosind cuvântul “strategie”.
Nu trebuie să îmi oferi nimic.
O ai pe tavă.
Însă înainte de a-ți spune care este Strategia mea de Social Media vreau ca în primă fază să vorbim despre ce este o strategie.
Ce este o Strategie de Social Media?
Strategia nu este altceva decât: Planul de Joc.
Strategie = Plan de joc
Ea răspunde la întrebări precum: Ce și Cum.
Bineînțeles că o strategie mai complexă poate să răspundă la și mai multe întrebări… însă hai să nu complicăm lucrurile de dragul de a le face complexe ca să par eu deștept.
Simplu este mai bine.
Atunci când ai o Strategie de Social Media înseamnă că ai un plan de joc în Social Media.
Asta înseamnă că ai răspuns foarte clar la întrebări precum:
- Ce conținut postezi?
- Cum postezi și interacționezi pe conturile tale?
O să spui: “Dar Paul… este prea simplu!”
Trebuie să fie complicat ca să funcționeze?
Clar că nu. Hai să păstrăm lucrurile cât mai simple.
De obicei când învățăm un subiect nou trecem de la
- Simplitate = nu știm nimic
- Complexitate = știm multe dar sunt foarte împrăștiate informațiile
- Simplitate = știm foarte multe și înțelegem ce este esențial și ce nu
După 10 ani de Social Media sper și cred că am ajuns la nivelul de simplitate (al treilea).
Ți-am promis la început că am să-ți spun care este strategia mea…
Hai să o descoperi:
Strategia mea de Social Media în 2025
Strategia este așa:
- Un podcast pe săptămână publicat pe Youtube, Spotify și Apple Podcasts
- Un Reel pe zi, preluat din podcastul, publicat pe Facebook, Instagram, TikTok, Youtube Shorts, LinkedIn
Acum o să spui: “Îți bați joc de mine? Doar atât?”
Rămâi cu mine ca să înțelegi toată gândirea în spate pentru că există profunzime în simplitate.
Iată pașii prin care am trecut eu pentru a-mi construi propria strategie:
Pasul Nr. 1: Analiza Internă
Acum câteva luni am avut o problemă: nu mai aveam deloc inspirație (și nici dorință) pentru a crea conținut pe Social Media.
Atunci i-am spus colegei mele Andreea care mă ajută pe zona de Community Management: “Hai să ne uităm la podcasturile în care am participat în ultimul an și să vedem dacă putem să extragem reel-uri din acestea.”
Amândurora ni s-a părut o idee cel puțin excelentă pentru că presupunea foarte puțin efort din partea noastră.
După ce am făcut acest lucru și am început să distribui acest conținut am avut o surpriză foarte interesantă: 2 dintre Reel-uri au ajuns virale pe Facebook.
Unul a atins 370k views și celălalt a atins 228k views.
Mai interesant este că viralitatea am obținut-o pe canalul cel mai important pentru noi, adică Facebook.
Acest lucru mi-a dat un super imbold pentru a continua pe direcția de podcast și să-mi dau seama cum amplific lucrurile.
Așa că am început …
Pasul Nr.2: Analiza Externă
Am vrut să îmi validez această idee și să văd dacă există conturi care primesc multă atenție datorită podcastului.
Pentru mine este foarte important ca viralitatea pe care o obțin să nu fie doar ceva trecător sau doar un simplu trend care așa cum vine, așa și trece.
Este important să găsesc formule pe care să le pot folosi cel puțin 3 ani de acum înainte.
Așa că am analizat la firul ierbii 3 podcasturi:
- The Minimalists
- John Dellony Show
- Mind Architect
Am scos tiparele din ele ca să înțeleg în detaliu ce fac ei ca să aibă succesul pe care îl iau.
Aici, este important ca fiecare dintre noi să-și facă temele proprii. Așa poți descoperi tipare și să construiești lucrurile în profunzime.
De acolo am început să construiesc …
Pasul Nr. 3: Propriul format
Noul meu format constă într-un podcast pe care îl voi porni de la 0.
Lucrez de 3 luni la acest proiect și îl încep Joi, adică pe 14 Noiembrie.
Peste 2 zile vei primi email de la mine cu primul episod.
Până acum feedback-ul pe care l-am primit a fost unul excelent. Ba chiar… nu îmi amintesc să nu fi primit vreun feedback constructiv. Toate au fost extrem de apreciative.
Formatul noului podcast este unul foarte simplu: O oră de consultanță live cu mine pe partea de marketing.
Practic, antreprenori reali vin cu probleme reale în zona de marketing iar eu le ofer soluții reale pe care ei să le aplice.
Poate mă întrebi: “Dar Paul… de unde ești așa de sigur că va merge?”
În primul rând mi-am făcut temele. Am petrecut zeci de ore atât pe analiza internă (adică ce a mers în trecut la mine) cât și pe analiză externă (adică ce merge la alții).
Mai mult decât atât voi începe cu …
Pasul nr. 4: Pilotul
La început, mi-am dat un număr de episoade pe care să le testez, în așa fel încât să văd dacă lucrurile se aliniază.
Am ales să fac 10 episoade pe care să le lansez săptămânal (cu excepția sărbătorilor) ca să-mi validez acest format.
Dacă la sfârșitul celor 10 episoade nu am feedback-ul pe care mi-l doresc, nu obțin vizibilitatea pe care mi-o doresc sau nu îmi place procesul, voi alege să pivotez.
Totuși, dacă reușesc să ofer valoare către comunitatea mea iar feedback-ul este unul foarte bun, voi alege să-mi concentrez toate resursele pe următorii ani doar pe această direcție.
La urma, urmei… și Trump a câștigat alegerile din USA datorită unor podcasturi (sau cel puțin, au ajutat).
Așa că dacă a mers pentru el, de ce nu ar merge și pentru mine?
Concluzia
Dacă acum te întrebi: “Trebuie să-mi fac și eu podcast?”
Răspunsul meu este unul simplu: Nu neapărat!
Dacă are sens pentru tine această strategie, fă-o.
Însă ce vreau să înțelegi este procesul prin care ajungi la o strategie de social media bine definită.
Ține mult mai mult de analiză spre a alege o direcție clară … iar atunci când ai ales un format clar, dă-i timp ca să prindă viață.
Eu fix asta fac acum.