Când vine vorba de Social Media, toată lumea vorbește despre „vizibilitate” (reach).
Dar știi ce e și mai important?
Vizibilitatea Relevantă.
Hai să luăm un exemplu ca să înțelegi mai bine în ce constă.
Dacă ai un video cu pisici care obține 10.000 de vizualizări, dar doar 1% din audiență este relevantă pentru afacerea ta, asta înseamnă că, de fapt, doar 100 de persoane sunt „calificate” ca public țintă.
Dar dacă ai un video cu procesul producției care ajunge la doar 1.000 de persoane, dar are o audiență de 90%, asta înseamnă că reach-ul obținut este alcătuit din 900 de posibili clienți reali.
Așadar, scopul nostru, ca antreprenori, este vizibilitatea relevantă.
„Ușor de spus, greu de făcut…”
Procesul e simplu – iată ce este nevoie să faci:
1. Creează-ți avatarul de client ideal
Înainte de a posta, este important să îți clarifici cine este acel client ideal pentru tine.
Gândește-te la problemele, nevoile, dorințele și întrebările pe care le are.
Și cel mai important, la modul în care îl poți ajuta tu cu produsul sau serviciul pe care-l oferi.
Cu cât știi mai bine cine este și ce își dorește, cu atât poți crea conținut care să-i atragă atenția.
Să spunem că vinzi anvelope.
Care sunt problemele oamenilor?
Iată câteva dintre ele:
- Dificultăți în alegerea anvelopelor potrivite
- Prețurile ridicate sau percepute ca fiind ridicate
- Necunoașterea momentului optim pentru înlocuirea anvelopelor
- Îngrijorări legate de durabilitate și siguranță
- Lipsa unor servicii complete (montaj, echilibrare, depozitare)
În momentul în care tu construiești conțintul fix pe problemele, nevoile, dorințele și întrebările clientului tău ideal, acesta va începe să te urmărească, să interacționeze și să cumpere.
Cum afli aceste nevoi?
Simplu: Chat GPT.
Așa am făcut și eu pentru exemplul de mai sus… căci nu sunt expert în anvelope.
2. Fă-ți research-ul ca la carte
Aici ai două direcții:
📖 Research intern: Analizezi conținutul din ultimul an și identifici ceea ce a performat cel mai bine. Mai exact – Care au fost postările care au generat vizibilitate relevantă?
Asta o faci destul de ușor folosind Meta Business Suite.
Uite exemplul meu pe 2024:
Research extern: Analizezi conturi de succes din aceeași nișă cu a ta. Inspiră-te din formatele de conținut ale competitorilor și modelează-le pentru afacerea ta.
Aici îți recomand să cauți la nivel internațional. Nu ai vrea să te acuze cineva că ai copiat din conținutul său. De aceea este mai bine să iei ca sursă de inspirație piața globală, nu cea locală.
Îți las aici câteva exemple pentru inspirație din nișe diferite (de pe TikTok):
🔍 Horeca
🔍 Training
Să știi că majoritatea conturilor de mai sus sunt conturi de Instagram, însă de obicei, când îmi fac acest research îl fac pe TikTok.
De ce? Pentru că are un motor de căutare mai relevant decât Instagram-ul. Știu că nu este plaforma favorită pentru multe persoane, însă are părțile ei bune și părțile ei întunecate.
3. Optimizează
Chiar dacă ai făcut o postare pe Instagram care ție ți-a plăcut de minune, există șanse să nu meargă așa de bine conform așteptărilor.
Iar o postare care nu-ți place, dar ai folosit-o pentru că ai rămas fără inspirație sau timp ca să creezi alt ceva pentru ziua respectivă, merge strună.
De ce?
Pentru că ceea ce nouă ne place, nu neapărat va fi pe placul publicului țintă.
Astfel, alege un format care să răspundă întrebărilor sau să atingă problemele avatarului de client și testează-l de minim 10 ori înainte să schimbi.
Postează, analizează rezultatele și ajustează conținutul.
E nevoie de câteva încercări pentru a valida formatul și stilul potrivit pentru afacerea ta.
Dacă arunci un ochi stânga dreapta observi că foarte mulți Insta Influencers îți spun să postezi cât de mult poți.
Alții că ai nevoie de calitate, nu de cantitate. Adevărul se află undeva la mijloc.
Cel mai bun răspuns pe care eu l-am auzit la dilema Cantitate – Calitate în Social Media vine de la Nas Daily.
În cursul Social Media Mastery, Nas Daily a fost întrebat de unul dintre participanți: Cât de des să postez în fiecare săptămână?
Răspunsul lui a fost genial: Alege o frecvență și ține-te de ea.
Eu sunt adeptul postărilor zilnice.
Totuși, am văzut că pentru multe persoane a posta zilnic este mult prea mult și pune o presiune inutilă.
De aceea, recomandarea mea este fix cea a lui Nas Daily: Alege o frecvență și ține-te de ea.
„Cum rămâne cu ora de postare, zilele relevante, interacțiunea imediată cu postarea? Contează până la urmă?”
Da, dar în proporție de 20%. Ce contează cu adevărat este calitatea conținutului tău (adică 80%) și să ai o frecvență potrivită pentru tine (adică cantitate) pentru a maximiza impactul pe care îl obții.
Dacă vrei să îți crești vizibilitatea și, implicit, vânzările, atunci îți reamintesc că Miercuri, 11 Decembrie, are loc ultimul webinar GRATUIT de anul acesta, „5 metode testate pentru a-ți crește vânzările prin Social Media”. 🥳
Îți voi arăta cum să obții acea vizibilitate relevantă despre care am discutat astăzi și cum să transformi interacțiunile din Social Media în rezultate concrete pentru afacerea ta.
Ai două opțiuni:
👉 Fie participi la ora 10:00 și îți începi ziua cu o doză sănătoasă de informație valoroasă
👉 Fie participi alături de mine la ora 19:00 și îți închei ziua cu aceeași doză de informație sănătoasă