A devenit aproape un cliseu expresia: “Degeaba ai cel mai bun produs, daca nu stii cum sa-l prezinti, nu il va cumpara nimeni.”
De aceea, pot spun ca, in domeniul expertilor, este pe cat se poate de adevarata aceasta expresie. Degeaba esti cel mai bun speaker, trainer, coach, blogger, autor, consultant, expert, daca nu stii cum sa faci marketing in secolul XXI, nimeni nu iti va accesa ideile, cunostintele si expertiza.
In celelalte articole din aceasta serie am vorbit despre:
- O zi din viata unui speaker si care sunt motivele pentru care sa alegi aceasta cariera
- 7 Greseli comune pe care le poti face
- Cum sa creezi propriul seminar de la A la Z
Acest articol se concentreaza pe componenta pe care nu am abordat-o pana acum si anume componenta de Marketing.
In acest articol iti voi oferi adevarul despre Marketing-ul in secolul XXI si modul in care eu fac marketing. Da, iti voi oferi sistemul meu.
De ce fac asta? Ca sa vezi cat de simplu este si ca sa iti dai seama ca si tu poti face aceleasi lucruri pe care le fac si eu.
Adevarul despre Marketing
Un mit foarte comun in lumea afacerilor este urmatorul: Marketing = sa vinzi
Poate ca aceasta ecuatie era adevarata in trecut insa cu siguranta nu mai este adevarata in prezent. Ba mai mult, daca incerci doar sa vinzi prin marketing-ul pe care il faci, aceasta ii va indeparta pe oameni iar decizia de a cumpara ceva de la tine este din ce in ce mai departe.
Atunci cum sa te promovezi?
Adevarul despre Marketing este urmatorul: Marketing = Training
Inseamna ca pentru a face marketing este important sa predai si sa oferi informatii valoroase pe domeniul tau de expertiza sau in alte cuvinte, sa iti educi piata.
Acest tip de Marketing se numeste: Value added Marketing sau Content Marketing. Mai pe romaneste, este marketing prin educatie.
Hai sa iti adresez o intrebare, zic eu, interesanta :).
Acest articol este un articol valoros pe domeniile mele de expertiza. Eu fac Marketing in acest moment?
Raspunsul meu este: Depinde cu cine vorbesc.
Daca vorbesc cu o persoana care nu este breasla mea si ma intreaba de acest articol, i-as spune: “Este un articol foarte valoros in care explic cum sa te promovezi eficient.”
Daca vorbesc cu un coleg de breasla, ii spun: “Este cel de-al patrulea articol din campania Academia de Speakeri.”
Inainte sa explic metodele, este nevoie sa ma asigur ca persoana respectiva intelege filosofia si principiile din spate.
Acest tip de Marketing este foarte, foarte puternic deoarece te pozitioneaza ca expert pe domeniul tau. Cu timpul, in mintea oamenilor se creaza o cale neuronala in care asociaza numele cu persoana.
De exemplu pentru mine calea neuronala pe care am dorit sa o creez este: Public Speaking = Paul Ardeleanu.
Intreabarea cheie este: Care este asocierea pe care vrei ca oamenii sa o faca legat de numele tau?
Atunci, poate intrebarea din mintea ta este: Cum sa fac content Marketing?
Cele 2 directii pentru content Marketing
Exista 2 directii majore pe care le poti accesa:
- Online
- Offline
Pe partea de online, poti sa oferi:
- PDF gratuit
- Articole pe Blog
- Video-uri pe Youtube
- Poze cu citate pe Facebook
- Serie de video-uri valoroase pe domeniul tau
- Multe, multe, multe altele
Ceea ce observ este ca oamenii devin din ce in ce mai creativi pe aceasta directie.
Pe partea de offline, poti sa organizezi:
- Seminar gratuit
- Grup de Mastermind
- Ziua portilor deschise
- Sesiune gratuita de … (coaching, terapie, theta healing, …)
- Sa fii Speaker la evenimentele altora
Probabil stii deja ca metoda pe care eu o folosesc este metoda de Seminar Gratuit.
Nu ii cunosc istoria exacta in lume sau in Romania insa stiu ca prima persoana care a avut mare succes cu aceasta modalitate a fost si este Lorand Soares Szasz.
Pe langa un continut extrem de valoros si abilitati de speaking de exceptie, Lorand are si un marketing remarcabil.
Ceea ce Lorand a facut pentru piata de dezvoltare personala si profesionala este ca a deschis apetitul oamenilor pentru acest domeniu. Datorita lui oamenii au devenit din ce in ce mai interesati sa apeleze la instruire si educatie. Cum spune un prieten din aceasta breasla: “Sa ii dea Dumnezeu sanatate!” 🙂
O alta mare contributie in aceasi directie o are si Andy Szekely, un pionier al dezvoltarii personale in Romania. Desi Andy este de mai mult timp pe piata, a integrat metoda de curand, la fel, cu un succes notabil.
Daca aceasta modalitate, cea de seminar gratuit, este folosita de cei mai recunoscuti traineri din piata, cum poti sa o folosesti si tu? Da-mi voie sa iti ofer metoda mea.
Cum promovezi un seminar gratuit
In primul rand hai sa vedem care sunt componentele cheie pentru a promova un seminar gratuit:
- Landing Page: https://paulardeleanu.ro/evenimente/prezinta-cu-impact-bucuresti/
- Formular de inscriere: https://docs.google.com/forms/d/1YEPviihNwOIvYeXfgFfU1wuES4vgRfFFcalioJIdUQ0
- Pagina de Facebook: https://www.facebook.com/PaulArdeleanu.Ro/
- Facebook ads (principala modalitate de a atrage trafic catre site-ul tau)
Pentru landing page, daca nu vrei sa te complici, poti sa folosesti ceva usor customizabil cum este Leadpages.
Pentru formularul de inscriere, un simplu google form este suficient sau daca folosesti leadpages, exista formularele deja integrate.
Pagina de Facebook este usor de creat si deja stii sa o folosesti 🙂
Partea de mai interesanta este cum faci reclama pe Facebook. Aici este locul unde cei mai multi speakeri “isi prind urechile”.
Cei mai multi:
- Ori nu fac reclama pentru ca o considera prea complicat de facut (nu este)
- Ori considera ca au ei alte metode de promovare mai eficiente (de cele mai multe ori, nu au)
- Ori fac o reclama ineficienta pentru ca nu stiu cum sa o faca
Am invatat multe persoane, pas cu pas, modul in care eu fac reclama pe Facebook. De cele mai multe ori rezultatele nu sunt doar bune ci spectaculoase.
Am invatat aceasta metoda de promovare pe Facebook pe niste buni prieteni care sustin cursuri de metoda Silva. Cu cateva zile inainte de evenimentul gratuit aveau doar cateva inscrieri (cand spun cateva, ma refer la mai putin de 5). Le-am explicat la telefon cum sa parcurga aceasta metoda pas cu pas.
In ziua evenimentului au avut sala plina. Dupa eveniment am povestit la telefon si mi-au spus cum a fost cursul. Legat de metoda de Marketing mi-a spus: “Paul, nu credeam ca poate sa fie atat de simplu.”
Un domeniu foarte diferit in care am experimentat metoda a fost pe parte de recrutari.
Am tinut un curs pentru trainerii interni a unei firme ce se ocupa cu fotografie hoteliera. Este vorba de o firma romaneasca, leader european in domeniul sau.
Dupa ce am terminat cursul, cel care conduce organizatia imi spune: “Paul, ne poti ajuta si pentru promovarea conferintelor noastre? Avem peste cateva luni conferinte in toata tara si sunt foarte putine persoane inscrise pentru ceea ce facem iar daca nu vin persoane in stagiu vom avea un sezon dezastru.”
Am folosit exact aceasi formula. Cand am participat la stagiu, in calitate de trainer acum 2 saptamani, cel care conduce firma mi-a spus: “Paul, 70% dintre persoane au venit din Facebook si iti suntem datori tie pentru acest lucru.”
S-ar putea sa spui ca exagerez. Da, si eu daca as vedea aceste lucruri scrise de altcineva, as zice ca imi vinde gogosi. Totusi, vazand rezultatele atat la mine cat si la alte persoane pe care le-am ajutat stiu ca nu este deloc asa.
Zilele acestea am predat exact aceasi metoda la 2 traineri destul de renumiti in Romania.
Legat de aceasta metoda pot sa iti spun un singur lucru: Functioneaza 🙂
Nu am descoperit-o sau inventat-o eu ci mi-a fost predata si mie de catre un bun prieten pe nume Radu Turcescu. El a cautat mai multe metode pentru ca avea frustrarea ca oamenii nu vin la seminar. Dupa ce a descoperit aceasta metoda, m-a sunat entuziasmat sa imi povesteasca cum face. La inceput nu imi venea sa cred ca este asa eficienta, dar dupa ce am inceput sa o folosesc si am vazut rezultatele, mi-am dat seama cat de eficienta este.
In acest moment 70% dintre persoanele care vin la mine la seminarii vin din Facebook Ads. Da, sunt in cautare si de alte metode insa aceasta este cea care functioneaza, daca stii cum sa faci campania cu cap si coada. Am vazut persoane care au incercat sa modifice ceea ce am facut eu si avea costuri de 2 sau de 3 ori mai mari decat ale mele. Este nevoie sa o aplici dupa o anumita ,formula.
In Academia de Speakeri, am sa te invat pas cu pas cum setez o campanie de Facebook ads. Mai mult, iti voi arata statisticile mele, ce rezultate obtin, cati bani investesc, cand o fac, ce scriu si toate micile detalii. O sa iti ofer sistemul cap-coada astfel incat sa nu fie nevoie sa irosesti bani si timp cu metode care nu dau rezultate.
Saptamana viitoare voi lansa Academia de Speakeri si am emotii chiar si cand scriu aceste cuvinte. Pot sa iti spun ca este un program UNIC in Romania si este, unul dintre foarte putinele programe de instruire, daca nu singurul, care iti ofera atat Garantia Satisfactiei (daca nu iti place iti dau banii inapoi) cat si Garantia Rezultatelor (daca in 6 luni de la finalizarea cursului nu ai castigat minim investitia pe care ai facut-o in acest curs iti ofer banii inapoi, cu conditia sa fi aplicat cu strictete sistemul pe care il inveti la curs).
Stiu, este o promisiune mareata dar nu mi-a fost niciodata frica sa spun ca metodele mele chiar functioneaza. Acum, o si garantez.
Fiind un program foarte intensiv si personalizat, am doar 16 locuri disponibile.
Daca vrei sa iti rezervi unul dintre cele 16 locuri, chiar inainte sa lansez programul, trimite-mi un e-mail in care sa scrii: Vreau sa particip la Academia de Speakeri!
Stiu ca inca nu ti-am spus cand va avea loc, ce contine, care este investitia si asa mai departe. Voi face toate acestea saptamana viitoare. Acum vreau doar sa ma asigur ca cei care isi doresc cel mai mult acest program sa poata beneficia de el asa ca ai ocazia sa iti rezervi locul de acum. Daca observi dupa aceea ca nu se potriveste cu dorintele tale, poti sa imi spui ca renunti la rezervare si nu este nici o problema.
De abia astept saptamana viitoare 🙂
Pe curand,
Paul
2 răspunsuri
Paul, dacă ar fi să aleg o expresie care face mulți bani din acest articol, aleg ”marketing=training” sau ”marketing prin educație”.
Mi-a adus aminte de un concept numit ”moving the free line”. Adică, atunci când înveți și predai mai departe, de fapt scoți câțiva ași la vedere. E ca și cum ți-ai dezvălui secretele. Și când se întâmplă asta, educi și te provoci să treci la alt nivel.
Oare ”marketingul prin educație” poate fi o pârghie de autoprovocare ca să crești mai mult ? Mă gândesc la acest răspuns pentru că e greu să-ți dezvălui secretele fără a a avea credința că descoperi altele prin dezvoltare continuă. Cei care nu se dezvoltă continuu țin cu dinții de secretele lor și nu predau.
Cert este că avem nevoie de o piață educată ca de aer. E mult efort anaerob în piața din România. Iar ”marketingul prin educație” este macazul de care avem nevoie.
Multă veselie să ai, Paul 🙂 !
Multumesc mult Alex.
Si eu cred ca avem nevoie de marketing prin educatie in Romania + este cel mai sincer mod de a vinde produsele si serviciile.
Oamenii testeaza inainte sa cumpere.