Andreea deschide Facebook-ul pentru a o suta oară în ultimele cinci ore.
A postat o poză superbă cu un buchet de trandafiri la care a muncit mai bine de o oră și…
Nimic!
32 de vizualizări, 2 like-uri, 0 comentarii și 0 distribuiri.
E clar, pentru o florărie de cartier, Social Media nu funcționează!
FALS!
Faptul că promovarea (organică sau plătită) pe Social Media este doar pentru brandurile mari este un mit.
Afacerile mici și mijlocii se pot folosi de rețelele sociale pentru a-și dezvolta foarte mult brandul, pentru a deveni mai vizibili și chiar pentru a-și crește vânzările pe termen lung.
Și asta nu este o părere personală.
Am dovedit acest lucru în cazul a sute de clienți cu care am lucrat.
Și nu numai atât, dar conform unui raport al Search Engine Watch, 71% dintre consumatori sunt mai predispuși să recomande un brand și altora dacă au avut o experiență plăcută cu acesta pe Social Media.
Cu alte cuvinte, tocmai dacă ai o afacere „de cartier” și vrei să crești, Social Media este una dintre cele mai rapide metode prin care poți face asta.
Tot ce trebuie să faci este să creezi conținut de calitate, să postezi constant și să te concentrezi pe crearea unei comunități în jurul brandului tău.
Și evident, să ai răbdare…
Acesta nu este singurul mit cu privire la Social Media. Mai sunt multe…
Dar vreau să-ți mai vorbesc despre încă 4 mituri care îi împiedică pe cei mai mulți antreprenori să se apuce odată de treabă pe Facebook (sau alte rețele sociale).
MIT 1: Dacă vrei să ai succes, trebuie să fii prezent pe toate platformele.
Ce pot să zic? Nu-i rău să fii prezent pe toate platformele.
Dar nu e ceva obligatoriu.
Trebuie să găsești acele platforme unde petrece cel mai mult timp publicul tău țintă.
De exemplu, dacă vinzi tricouri pentru adolescenți, cel mai bine ar fi să te concentrezi pe Tik Tok și Instagram.
În schimb, dacă ai un magazin cu materiale de construcții, cred că Facebook ar fi mai potrivit pentru tine.
Totuși, nu le exclude pe celelalte.
Încearcă să testezi cât mai multe platforme și descoperă care dintre ele sunt cele mai potrivite pentru modelul tău de business.
Apoi selectează 2-3 care sunt cele mai eficiente și concentrează-te pe ele.
MIT 2: Postările virale sunt cheia succesului.
Ar fi fain ca una dintre postările tale să ajungă virală, așa-i?
Dar asta se întâmplă extrem de rar.
Și în orice caz, multe vizualizări nu înseamnă neapărat și multe vânzări.
De aceea, eu menționez întotdeauna:
Scopul antreprenorului pe Social Media nu ar trebui să fie să obțină multe like-uri, comentarii sau distribuiri.
Acestea ajută algoritmul, dar nu ar trebui să fie scopul final al postărilor.
Obiectivul tău ar trebui să fie unul singur:
Mai multe vânzări!
Așa că, ar trebui să te concentrezi pe construirea unor relații de lungă durată cu publicul tău mai degrabă decât pe fuga după postări virale.
MIT 3: Social Media este gratuit.
Într-adevăr, te poți promova pe Social Media în mod organic, fără să cheltui vreun leu.
Asta este metoda mea favorită de promovare, pe care o prezint în webinarul gratuit de pe 16 ianuarie.
Totuși, nimic nu e 100% gratuit în lumea asta.
Dacă nu plătești cu bani, o să plătești cu timp.
Exact asta se întâmplă și pe Social Media.
Strategiile pe care eu le predau nu costă nimic pentru a fi puse în aplicare.
Totuși, va trebui să investești timp și efort (nu foarte mult, ce-i drept) în fiecare zi pentru a crea conținut, pentru a-l distribui pe rețelele sociale și pentru a ține legătura cu publicul tău.
MIT 4: Social Media este doar pentru distracție și relaxare.
Într-adevăr, sunt o mulțime de postări cu acest scop peste tot pe internet.
Dar rețelele sociale nu mai sunt demult doar despre asta.
Social Media = Educație
Social Media = Networking
Social Media = Shopping
Social Media = Canal de știri
Depinde de tine cum alegi să folosești rețelele sociale.
Atât atunci când creezi conținut, cât și atunci când consumi.