Una dintre cele mai mari frustrări ale antreprenorilor când vine vorba de Social Media este că nu primesc suficiente like-uri (sau chiar deloc).
Știu… nu ar trebui să ne luăm după numărul de like-uri însă este un indicator al succesului în Social Media (chiar dacă nu cel mai important).
Engagementul în Social Media este precum o conversație între prieteni. 👥
Dacă doar unul vorbește, iar celălalt nu răspunde, legătura începe să se piardă.
Gândește-te, cu câți dintre prietenii tăi care nu ți-au mai răspuns la mesaje mai ții legătura astăzi?
Răspunsul e evident.
Din păcate, are loc același fenomen și în lumea afacerilor, așa zisul „post and ghost”. 👻
Adică publici ceva apoi uiți de postare și nu te mai întorci să interacționezi cu oamenii care îți lasă comentarii, dau share sau îți apreciază conținutul.
Și te mai întrebi de ce engagementul stagnează sau scade…
E simplu: Dacă tu nu interacționezi cu audiența ta, de ce ar interacționa ea cu tine? 🤔
Social Media este un dialog nu un monolog!
Ce-ar avea de câștigat dacă oricum știu că nu vor primi niciun răspuns din partea ta?
Există 6 lucruri pe care le poți face pentru a-ți crește interacțiunile (și comunitatea):
1. Răspunde în primele 4 ore
Comentariile sunt printre cele mai valoroase forme de interacțiune.
Dacă le răspunzi rapid, algoritmul va observa activitatea ta și îți va plasa postarea în așa fel încât să o poată vedea cât mai mulți oameni.
2. Mulțumește pentru share-uri
Observi că cineva ți-a distribuit postarea? Mergi și scrie-i în comentarii un „Mulțumesc pentru share!”. Atât de simplu e.
Pentru Algoritm, share-ul este cea mai valoroasă formă de interacțiune. Dacă ai multe share-uri, probabil că vei avea și mult reach la postare. Cele 2 sunt strâns legate, mai ales pe Facebook, dar și pe celelalte platforme.
3. Reshare la tag-urile din story
E ca atunci când cineva îți urează „La mulți ani” în story și tu distribui postarea la tine pe profil.
Fă același lucru și când vine vorba despre afacerea ta.
Cineva ți-a dat tag pe story? Distribuie la tine pe story.
Sunt lucruri de bun simț.
Nu chestiuni tehnice, nici creativitate, pur și simplu bun simț.
Dar cum zicea cineva: „Common sense is not always common practice.”
4. Răspunde la hateri
Țin să te anunț că nu poți scăpa de ei. Și e perfect așa cum e.
De ce?
Pentru că dacă nu ai hateri înseamnă că ceva nu faci bine. 😌
Primul semnal de alarmă că mergi în direcția greșită este că mulțumești pe toată lumea. Niciodată nu vei putea face asta și nimeni nu a reușit până acum.
Așa că nu te feri de ei. Ajută la engagement. Algoritmul iubește haterii.
Atunci când afacerea ta crește apar și acei „Gică contra” cărora le place să se certe.
Ei sunt semnalul că începi să fii în atenția oamenilor – iar acea atenție este mină de aur când vorbim despre Social Media.
Dacă nu știi cum să gestionezi astfel de comentarii, iată câteva sfaturi pe care le poți pune în aplicare:
👉 Găsește adevărul în orice critică:Chiar și cele mai tăioase comentarii pot conține o lecție valoroasă. (Bine… aici nu vorbim despre acei indivizi care folosesc doar limbaj vulgar. Aceia trebuie tratați cu sarcasm și diplomație. Mai jos îți las un exemplu demn de urmat.)
👉 Răspunde elegant: Nu continua să pui paie pe foc. Nu-ți va fi de folos.
👉 Folosește umorul: Schimbă tonul conversației și arată că ai încredere în tine.
Un exemplu genial de urmat îl găsești 👉 aici 👈.
Grant Cardone, unul dintre cei mai mari antreprenori, speakeri motivaționali și autor americani, a spus că succesul engagementului în Social Media urmează un traseu:
Atenție ➡️ Critici ➡️ Hateri ➡️ Admirație.
Fiecare pas pe care-l faci este o dovadă că ești pe drumul cel bun.
Și să nu uităm…
Haterii ajută algoritmul.
Consumă conținutul tău, lasă comentarii și cresc interacțiunile. Din acest punct de vedere, sunt chiar mai activi decât urmăritorii tăi.
Așa că nu șterge comentariile, lasă-le acolo. Sunt de folos.
Orice comentariu contribuie pozitiv la algoritmul platformei. Dacă îl ștergi, pierzi un boost de vizibilitate.
Există și persoane care îți oferă “feedback constructiv”.
Atunci când răspunzi la argumentele unui hater convins, vei da dovadă de know-how și oamenii vor câștiga mai multă încredere în tine. 😄
5. Story care include Sondaje (Poll)
Poll-urile îi invită pe cei care te urmăresc să interacționeze, ceea ce determină algoritmul Instagram să acorde și mai multă vizibilitate poveștilor tale.
Interacțiunile (click-uri pe răspunsuri) sunt ușor de realizat pentru utilizatori, ceea ce crește șansele ca aceștia să interacționeze.
Cu ajutorul poll-urilor poți testa idei noi, produse sau servicii și să primești răspunsuri directe de la cei care te urmăresc pentru a crea o conexiune mai puternică cu ei.
Poți crea Sondaje (Poll-uri) nu doar în Instagram Stories, ci și în Instagram Posts (de pe mobil), Linkedin, Facebook Groups, TikTok.
6. Mai adaugă ceva în comentarii
Uneori, poți lăsa un lucru interesant pentru comentarii și să-l adaugi după ce ai postat.
De exemplu: Innerko adaugă primul comentariu la postările pe care le face. Acest lucru creează engagement prin încurajarea comentariilor.
Acestea sunt 6 metode pentru a crește numărul de like-uri și engagement-ul per total la postările tale:
- Răspunde în primele 4 ore
- Mulțumește pentru share-uri
- Reshare la tag-urile din story
- Răspunde la hateri
- Story care include Sondaje (Poll)
- Mai adaugă ceva în comentarii