Ai auzit de Lorand Soares Szasz?
Deobicei, cand adresez aceasta intrebare in cadrul seminariilor mele, mai mult de jumatate din persoanele din sala ridica mana. Este unul dintre cei mai populari si apreciati traineri din Romania.
Inainte de initia propria firma in domeniul trainingului Speakers Club, Am avut ocazia sa lucrez timp de 2 ani in cadrul firmei lui Lorand Soares Szasz, la Coaching4You.
Am lucrat in calitate de trainer si presentations coach atat cu clientii Coaching4You cat si cu Lorand.
Fiind in interiorul unei firme incepi sa cunosti strategiile pe care le foloseste, inveti sistemele pe care le are, inveti principiile pe care se bazeaza… inveti tot.
De aceea, vreau sa iti impartasesc 7 lectii de marketing pe care le-am invatat lucrand in interiorul firmei lui Lorand si lucrand intr-un program de coaching cu Lorand. (eu in calitate de coach, cu toate ca este greu de crezut 🙂 )
1. Consecventa
Daca exista un aspect in care Lorand exceleaza acela cu siguranta este consecventa lui extraordinara. Este foarte constant in tot ceea ce face.
Posteaza in fiecare zi fotografii motivationale pe Facebook; in fiecare de 4 ani de zile. IN FIECARE ZI!
Daca ai incercat sa faci postari zilnice pe Facebook probabil stii cat de greu este sa ai atat de multa disciplina.
Sustine seminari gratuite de 6 ani de zile. O zi de seminar pentru el are 8 ore in care stai in picioare si vorbesti cu un grup de persoane. Daca nu ai facut acest lucru vreodata pot sa iti spun eu ca este foarte solicitant. Face acest lucru de 6 ani.
Aceasta consecventa cu siguranta este unul dintre pilonii cheie ai succesului.
2. Dorinta de a imbunatati constant
Eram la un momentdat la unul dintre cursurile sale de vanzari si vorbea despre inregistrarea sedintelor de vanzari. La un momentdat spune in workshop asa: “Timp de 2 ani de zile mi-am inregistrat fiecare seminar si il ascultam in masina, in drum spre Cluj.”
Care este cel mai greu lucru pe care un speaker poate sa il faca? Sa isi asculte prezentarile proprii.
Este atat de greu sa te asculti pe tine pentru ca vezi doar lucrurile care nu functioneaza. Totusi, este extrem de important sa o faci.
Timp de 1 an si jumatate am lucrat in programul de coaching. Intotdeauna gasea valoare in ceea ce faceam impreuna pentru a adauga mai mare impact in cadrul cursurilor sale.
Dorinta de a imbunatati constant prezentarile sale i-a adus si titlul de Speakerul anului la Business Days 2 ani consecutivi, in 2012 si 2013.
3. Ai grija de brandul tau
Eram la o intalnire Bizz Club Cluj Napoca si invitatul special vorbea despre importanta propriului brand. Unul dintre sfaturile sale era sa iti cauti numele pe Google. In acel moment se intoarce catre Lorand Soares si spune: “Probabil ca Lorand face acest lucru o data pe luna sau saptamanal.”
Lorand raspunde: “Zilnic.”
Poti sa muncesti ani de zile sa iti construiesti un brand insa nu ai nevoie de cateva zile ca sa pierzi tot. Ai grija de brandul tau.
4. Promptitudine
In momentul in care eram la inceput in Coaching4You, am aflat de o regula in firma. In prima luna este nevoie sa trimiti superiorului ierarhic un raport cu 3 provocari, 3 realizari si 3 intrebari. Mi-am zis atunci: “Daca tot am ocazia aceasta de ce sa nu profit de ea.”
Cele mai mult e-mailuri le trimiteam undeva intre ora 21:30 – 22:00. Ghici cand imi venea raspunsul. Undeva intre ora 22:00 si ora 23:00.
Niciodata nu am inteles cum reuseste sa fie atat de prompt a raspunde la mesaje. Adevarul este ca reuseste. (Daca vrei sa citesti intrebarile pe care i le-am adresat si raspunsurile pe care le-am primit, le poti citi aici: http://www.lorand.biz/dezvoltare-personala-si-profesionala/lorand-ce-faci-tu-intr-o-zi-obisnuita-de-lucru/ )
5. Imbraca-te elegant
Stii vorba aceea: “Haina nu il face pe om.” – Asa e. Nu il face… dar il arata 🙂
Fie ca vrem, fie ca nu vrem oamenii ne judeca si ne eticheteaza dupa orice aspect pe care il au la indemana. Haina este unul dintre acestea.
Regula de aur in materie de vestimentatie este aceasta: “Imbraca-te precum persoana care vrei sa devii si adaptat la context.”
6. Fa-ti treaba bine si lasa-i pe ceilalti sa vorbeasca despre tine
Lorand nu vorbeste mult :). Vorbeste chiar foarte putin.
In timpul conferintelor sale vorbeste mult pentru ca asta trebuie sa faca :). Ceilalti au venit sa il asculte.
In restul timpului ii lasa pe ceilalti sa vorbeasca despre el.
7. Pastreaza-ti pacea mentala
L-am intrebat la un momentdat pe Lorand Soares : Lorand, ce faci cu clientii care nu iti platesc?
Dupa ce mi-a spus mai multe metode mi-a spus si ultima solutie: “Daca nu merge nimic, il las in pace. Prefer sa ies cu inima impacata si sa ma concentrez pe ce pot sa creez.”
Atunci mi-am dat seama ca unul dintre aspectele cheie este sa ai mintea limpede ca sa poti sa creezi si sa construiesti mai departe.
Daca vrei si tu sa inveti mai multe lectii de Marketing de la Lorand Soares Szasz, urmeaza ca saptamana viitoare sa sustina un curs de Marketing in Bucuresti.
Se numeste: Marketing cu rezultate. Este un curs la care este bine sa mergi insotit si de aceea exista si oferta 1 + 1 Gratuit. Toate detaliile despre curs le poti gasi aici.
Daca vrei sa iti cresti rezultatele Marketing-ului tau, iti recomand acest curs:
http://marketing.coaching4you.ro/
Pe curand,
Paul
Un răspuns
Excelent articol si la obiect.
Adevarat valoare sta in aplicarea acestor lectii. 😉