Prezentarea unui produs

Prezentarea Unui produs

Hey,

Te-ai intrebat vreodata cum ar fi bine sa prezinti produsul sau serviciul tau in fata unui potential client?

Aceasta este o intrebare frecventa in randul antreprenorilor, agentilor de vanzari si persoanelor care prezinta in public.

Prezentarea unui produs a fost si va fi tot timpul un moment dificil.

Totusi, cum poti sa vorbesti despre produsul sau serviciul tau intr-un mod cat mai eficient?

Raspunsul este chiar foarte simplu šŸ™‚

Este important sa folosesti modelul 4Mat

Cum a aparut Modelul 4Mat?

Modelul 4Mat este un model de structurare a informatiei si de a intelegere a modului in care oamenii invata.

Este bazat pe cercetarile facute de Bernice McCarthy in Statele Unite la sfarsitul anilor 70.

Practic ea a vrut sa vada cum poate sa predea mai eficient catre copiii pe care-i avea in clasa ca educatoare la gradinita.

A studiat majoritatea modelelor de invatare si le-a pus cap la cap ca sa vada ce anume este asemanator la toate acestea.

Pe parcursul cercetarii ei a descoperit ca mai toate modelele de invatare raspundeau la 4 intrebari cheie.

Asa a construit Modelul 4Mat.

Ce esteĀ Modelul 4Mat si cum il poti folosi?

Modelul 4Mat este alcatuit din 4 intrebari cheie:

  1. De Ce?
  2. Ce?
  3. Cum?
  4. Daca?

Practic orice informatie poate fi prezentata intr-un mod convingator folosind doar aceste 4 intrebari

DE CE? – prima intrebare este cea care declanseaza interesul. Altfel spus: De ce este important pentru tine ceea ce urmeaza sa prezint?Ā Este o intrebare motivationala ce declanseaza emotie si capteaza atentia.

Iata doar un simplu exemplu de cum poti raspunde la aceasta intrebare daca sustii o prezentare cu public: „De ce este important ceea ce urmeaza sa va prezint? Pentru ca va voi oferi o modalitate extrem de simplu prin care sa capatati mai multa energie in fiecare zi, sa va treziti plini de vitalitate si mai mult decat atat, sa va pastrati un nivel ridicat de sanatate. Cine isi doreste sa aiba mai multa energie, vitalitate si sanatate?”

CE? – A douaĀ intrebare este cea care ofera raspunsul concret. Altfel spus: Ce inseamna mai concret? Acesta este momentul in care spunem pentru prima oara numele produsului sau serviciului pe care-l oferim. Este momentul in care construim o harta de ansamblu (the big picture) a ceea ce prezentam.

Continuare Exemplu: „Este vorbaĀ despre un set de exercitii numit Tabata. Acest set de exercitii dureaza doar 4 minute si este bazat pe o cercetare realizat de doctorul Izumi Tabata. Acesta a …”

CUM? –Ā A treia intrebare este cea care ofera pasii pentru a pune in practic. Altfel spus: Cum poti face acest lucru? Acesta este momentul in care explicam si enumerotam pasii, etapele ce trebuie parcurse. Aici mergem in detalii. Practic facem zoom in de la acea harta de ansamblu.

Continuare exemplu: „Cum poti beneficia de setul de exercitii Tabata? Primul pas este sa te inscrii la un curs cu un instructor autorizat de Tabata. Cursul dureaza doar 20 de minute si vei invata cum sa faci exercitiile in cel mai corect mod cu putinta. Pasul nr. 2 este ori sa continui cursul, ori sa folosesti DVD-ul pentru exercitii Tabata la tine acasa. …”

DACA? –Ā AĀ patra intrebare este cea care activeaza inca o data partea emotionala. Intrebarea este: Cum ar fi daca ai folosi aceast produs? Aici starnim o viziune pe termen lung despre ce impact pozitiv ar avea daca cei care ne asculta ar folosi ceea ce noi prezentam.

Continuare exemplu: „Cum ar fi daca ai folosi in fiecare zi exercitiile Tabata? Ai capata mai multa energie pentru a indeplini orice iti doresti sa faci. Cu doar 4 minute pe zi ai reusi sa castigi 2 sau 3 ore prin nivelul de productivitate si vitalitate pe care le vei capata. Mai mult decat atat, iti imbunatatesti starea de sanatate intr-un mod considerabil cu un minim de efort si un maxim de eficienta.”

Te-a convins modelul 4MAT? Pe mine unul DA

Este cel simplu model de structurare a unei informatii si totodata este foarte, foarte eficient.

Da-mi voie sa-ti mai ofer un exemplu, de data aceasta aplicat pe cursurile mele.

De ce este important ceea ce urmeaza sa-ti prezint?Ā Pentru ca te va ajuta ca capati o incredere uriasa in tine, te va ajuta sa poti sa-ti prezinti mesajul intr-un mod rapid si eficient si mai ales te va ajuta sa scapati de acea frica si acele emotii pe care le ai inainte de o prezentare importanta. Iti doresti sa poti prezenta intr-un mod clar, concis, coerent si convingator de fiecare data cand ai de prezentat o idee, un produs sau o afacere?

Despre ce este vorba mai concret? Este vorba despre urmatorul curs intensiv de Public Speaking pe care il voi sustine in Bucuresti, numit: „Scapa de frica de a vorbi in public”. Este un curs intensiv de 2 zile, de la ora 09:00 la ora 17:30 in care iti dezvolti abilitatea de a vorbi in cadrul unui public. Practic in cele 2 zile de curs sustii 5 prezentari la care vei primi si feedback specializat de la trainer.

Cum poti sa profiti de acest curs?Ā Modalitatea de inscriere este foarte simpla. Practic intri pe acest link:Ā http://paulardeleanu.ro/curs-public-speaking-bucurestiĀ si alegi pachetul care ti se potriveste tie. Apoi colega mea Ana te va contacta si va finaliza inscrierea. Dupa aceea ne vedem in cadrul trainingului pe 5-6 mai si exersezi si inveti intr-un mod accelerat elementele esentiale. Dupa aceea participi la cele 6 workshop-uri de practica pentru a consolida informatiile din cadrul cursului. Apoi ramai in contact cu domeniul prin intermediul comunitatii nationale Speakers Club.

Cum ar fi daca ai participa la acest?Ā Iti poti imagina cum ar fi daca la urmatoarea ta prezentare in public, in loc de frica si stres ai simti placere si bucurie de a impartasi informatii. Cum ar fi daca ai avea acea incredere totala in tine de fiecare data cand prezinti o idee sau un produs? Ar fi fantastic asa este? Acestea pot fi toate ale tale in momentul in care participi la cursul intensiv de Pubilc Speaking

Ai prins ideea?

Doar iti adresezi intrebarile si acestea te vor conduce catre raspunsurile pe care sa le oferi persoanei sau persoanelor din fata ta.

Acum am o provocare pentru tine: Te invit sa-mi impartasesti in scris printr-un comentariu cum poti sa prezinti produsul sau serviciul tau folosind modelul 4MAT.

Scrie comentariul tau la acest articol si-ti voi oferi un feedback gratuit despre cum poti sa faci mai bine aceasta prezentare.

Pe curand,
Paul

Join the discussion 8 Comments

  • Dragacichi Alexandra spune:

    De ce?
    Este o modalitate foarte simpla de a calatori mai mult si mai ieftin
    Ce?
    Este vorba despre un club de calatori care deja exista si se foloseste in 30 de tari
    Primul pas este sa te inscri,dureaza doar 5 min.
    Cum ar fi daca ai fi in acest club?
    Ai avea experiente unice,ai cunoaste mai multi oameni,ai economisi pt tine

    • Cred ca mai poti lucra la prezentare Alexandra.

      De exemplu la DE CE este important ceea ce urmeaza sa va prezint? Pentru ca va oferi o modalitate prin care sa calatoriti mai ieftin, in mai multe tari si cu mai multi prieteni. Practic suntem o comunitate de iubitori ai calatoriilor…

  • Mihai Vasile spune:

    Salut Paul,

    sunt om de vanzari si recunosc ca m-a echilibrat mesajul tau. La implinirea a 43 de ani, s-a declansat in mintea mea nevoia de a dezvolta o afacere care sa ajute cat mai multi oameni si sa schimbe multe din obiceiurile mai putin bune inradacinate in felul noastru de a fi, al romanilor.
    Proiectul este un mix social & business care are la baza educarea copiilor pe trei axe. Il am in cap de anul trecut si nu am reusit sa il pun intr-o prezentare, pentru a-i da o nota de validare si vanzare catre persoana ‘promoter’, la nivel national . Azi ma apuc de treaba, daca ma impotmolesc te anunt.

    Multumesc,

    Mihai
    0731 492 345

  • Mihai Achim spune:

    Cred ca este putin depasita aceasta teorie, prezentarea unui produs se face total diferit de la un produs la altul.
    Si vad 2 variante care functioneaza marketing targetat sau oferta personalizata (vanzarea de solutii).
    Pe o piata unde accesul la informatie este foarte usor, munca in vanzari trebuie orientata catre castigarea increderii clientului.
    Cred ca mai repede merge „Da-i Cezarului ce este al Cezarului!”
    Am avut de curand experiente neplacute cu magazine de marca, care after-sales=zero.
    Desi am impresia ca inca mai functioneaza teoria: „Tara asta este plina de prosti totul este sa-i gasim”.

    • Salut Mihai,

      Depinde foarte mult de contextul in care folosesti metoda.

      Exista mult mai multe lucruri necesare pentru o vanzare completa si pentru construirea relatiei cu clientul.

      Acesta este doar un model prin care sa ordonezi ideile si sa le transmiti intr-un mod clar, coerent si convingator.

  • Simona spune:

    Buna, Paul!

    ”De ce este important pentru tine ceea ce urmeaza sa prezint?
    R: Pentru ca vei trai o saptamana boema in care vei avea ocazia sa inveti notiunile de baza care iti vor permite sa descoperi lumea minunata a picturii pe panza si sa acumulezi intr-o saptamana de tabara cat n-au reusit sa acumuleze altii intr-un curs de mai lunga durata de pictura, pentru ca vei intalni oameni frumosi cu aceeasi pasiune ca si tine intrand intr-o comunitate de artisti care te va inspira. Si pentru ca pictura este o activitate foarte relaxanta, chiar terapeutica. Cine vrea sa descopere pictura?

    Despre ce e vorba?
    R: Tabara de pictura Hobby Art pentru incepatori, singura editie din acest an dedicata initierii in pictura.

    Cum?
    R: Intri pe blogul taberei si te inscrii pur si simplu in formularul de inscriere de acolo. Ai grija ca inainte de inscriere sa verifici daca mai sunt locuri disponibile. Dupa inscriere vei primi de la noi un email cu detaliile de plata pentru plata avansului care este 200 lei.

    Cum ar fi daca ai participa la aceasta tabara?
    R: Dupa o saptamana de practica si acumularile teoretice din tabara, vei stii cum sa pictezi avand indrumarea necesara de specialitate privind alegerile din punct de vedere tehnic si raspunsuri avizate la nelamuririle tale. Vei avea ocazia sa te dezvolti in domeniul picturii si chiar sa participi la expozitiile de grup pe care le organizam. ”

    Multumesc, Paul! Mi-a facut bine acest exercitiu!

    • Felicitari Simona!

      Suna chiar foarte bine prezentarea.

      Daca poti adauga la ea si motivatia pe care tu ai avut-o in momentul in care ai inceput sa faci aceste cursuri ar fi chiar perfect šŸ™‚

Leave a Reply