Adevarul despre meseria de Speaker / Trainer / Coach

In ultima perioada, din ce in ce mai multe persoane vin catre mine cu dorinta de a deveni Speaker, Trainer sau Coach pe un anumit domeniu.
Am observat ca cei mai multi oameni nu iau in calcul tot ce implica aceste meserii si mai ales pretul pe care este nevoie sa-l platesti.
Asa ca scriu acest articol pentru a face un pic de lumina in aceste domenii.
Scriu acest articol avand in primul rand experienta mea de 8 ani ca trainer si coach pe public speaking, pe piata Romaneasca + lucrul 1-1 cu cateva sute de persoane pe care le-am sprijinit in calatoria lor spre aceasta cariera.
S-ar putea sa fie un articol un pic diferit fata de ce ai mai citit.
Spun asta pentru ca nu vreau sa-ti povestesc despre sutele de mii de euro pe care le poti castiga devenind speaker, despre milioanele de persoane carora le poti schimba viata sau despre zecile de tari pe care ai sa le vizitezi.
Vreau sa-ti povestesc despre partea mai dificila a meseriei, pe care din cate am vazut, nimeni nu o ia in calcul, la inceput 🙂
Este bine sa pornesti cu o perspectiva optimista insa in acelasi timp este bine sa pornesti CONSTIENT de ce te astepta.
Asa ca vreau sa-ti prezint cateva dintre lucrurile care te asteapta.
Le-am organizat sub forma a 7 intrebari despre meseria de Speaker / Trainer / Coach
Asa ca, hai sa incepem cu prima intrebare, care este extrem de interesanta 🙂
1. Cand vin banii?
De ce am inceput de la bani?
Pentru ca multe persoane se duc la un seminar gratuit a lui Lorand Soares Szasz (probabil cel mai cunoscut trainer si speaker din Romania + un om extraordinar daca ma intrebi pe mine), vad 500 de persoane in sala si fac un calcul simplu.
Daca cumpara din aceste 500 de persoane doar 10% un program de 3000 de lei, asta inseamna ca a vandut in doar 3 ore de aproximativ 150.000 lei (aproximativ 32.000 euro)
Asta este varianta simpla.
Cei mai multi oameni nu iau calcul si cheltuielile care sunt enorme. Hai sa facem un calcul rapid:

  • Sala de conferinte care sa poata gazdui 500 de persoane = 700 euro
  • Transport + Cazare + Masa pentru 3 – 7 persoane = 1000 euro
  • Marketing pentru a aduce 500 de persoane in sala = 3000 de euro
  • Angajatii care sa faca posibila o organizare excelenta si Marketing pus la punct = nici nu vreau sa ma gandesc
  • Investitia intr-un Brand impecabil si munca uriasa timp de 9 ani = enorm de mult

Acestea sunt cheltuieli foarte SIGURE pentru niste venituri foarte NESIGURE.
Imi amintesc si acum de una dintre povestile pe care mi le-a impartasit Lorand la un moment dat despre cum arata inceputul carierei sale ca Speaker in Romania (apropo, si Lorand a inceput in calitate de coach, dar ca perspectiva s-a schimbat pe parcurs pe masura ce au aparut diferite oportunitati)
Imi povestea ca a facut un seminar in Bucuresti pentru care a plecat de la Cluj undeva in jurul orei 02:00 dimineata ca sa poata ajunge la Bucuresti, sa aranjeze sala, sa sustina 2 sesiuni se seminar (dimineata si seara) si sa plece seara undeva la ora 21:30 inapoi spre Cluj pentru ca nu avea bani de cazare.
Cati dintre noi ar fi dispusi sa faca un astfel de sacrifiu?
Nu ma intelege gresit… este bine sa te uiti la pragul superior.
Care este acela pentru Romania din punct de vedere financiar?
Hai sa facem un top rapid ca produse online educationale in Romania.
ATENTIE!!! Ceea ce urmeaza sunt doar estimarile mele. Nu este un top oficial si nu am vorbit cu autorii acestor programe ca sa le cer cifrele. Sunt doar niste estimari si cifrele reale pot sa fie de 2 sau de 3 ori mai mari sau mai mici.
Pe locul 3 se afla programul “De vorba cu Banii” – Lorand Soares Szasz (un program foarte, foarte bun pe care ti-l recomand din tot sufletul) – aproximativ 1300 de persoane inscrise la un pret mediu de 700 de lei = 910.000 lei (200.000 euro)
Pe locul 2 se afla programul “Amazon SetUp 5” – Hudi si Claus (te invata cum sa faci vanzari pe Amazon) – aproximativ 800 de persoane inscrise la pretul mediu de 1500 de dolari = 1.200.000 dolari
Pe locul 1 se afla programul “Business Mastery” – Lorand Soares Szasz (un program de 6 luni pentru a invata gestiunea unei afaceri) – aproximativ 2600 de persoane inscrise la pretul mediu de 800 de euro = 2.000.000 euro
Daca la Amazon SetUp luam toate editile de la inceput pana la SetUp 5, probabil ca ajungem tot pe la 2 milioane euro deci locul 1 este dat de aceste doua programe care nu sunt concurente intre ele ci din contra, ei colaboreaza.
Este posibil ca in acest top sa fie si alte programe educationale din Romania insa eu pe acestea le stiu. Daca tu stii altfel acest top te invit sa-mi scrii asta intr-un comentariu.
Ceea ce imi doresc este sa nu te uiti la aceste cifre si aceste estimari cu perspectiva “Cati bani au facut ei pe urma oamenilor.” ci cu perspectiva “Iata ce este posibil.”
Personal, recomand fiecare dintre programele de mai sus si pe cele mai multe chiar le-am cumparat si sunt extrem de incantat de valoarea pe care o ofera. Nu regret nici un banut pe care l-am platit si ma bucur ca au reusit aiba astfel de realizari financiare pentru ca asta inseamna ca au oferit foarte multa valoare.
Oricum este Woooow…. Cand te uiti la aceste cifre este incredibil. Iti dai seama cati bani poti sa faci?
Da, este incredibil, dar:

  • Cine vede pe acei traineri / speakeri / coach care se straduiesc sa stranga persoane in sala si trebuie sa anuleze evenimentul pentru ca nu sunt suficiente persoane astfel incat sa acopere costurile?
  • Cine vede pe acei traineri care se straduiesc din rasputeri sa faca o cariera si sa se poata intretine din aceasta meserie si din pacate nu reusesc?
  • Cine vede pe acei coachi care pornesc cu toata inima deschisa sa ajute societatea si nu reusesc sa ofere decat sedinte gratuite?

Nu te mai uita doar la varful iceberg-ului ci uita-te la medie.
Nu este o meserie usoara.
Banii nu vin de la inceput.
Nu toata lumea se ingramadeste la tine sa-ti cumpere produsul sau trainingul imediat ce incepi.
Este bine sa te uiti la ce este posibil insa sa fii CONSTIENT ca acest lucru nu se va realiza de la inceput.
Acum hai sa si raspund la intrebare: Cand vin banii?
O perspectiva pe care am auzit-o de la Brian Tracy  intr-un podcast spune in felul urmator:
“In primii 3 ani te imprumuti ca sa poti sa supravietuiesti, dupa care in urmatorii 2 ani inveti cum merg lucrurile, dupa care in urmatorii 2 ani platesti imprumuturile si apoi faci bani.” – din perspectiva lui dureaza 7 ani sa construiesti un business in acest domeniu.
Desigur putem spune ca Brian Tracy este mai de moda veche si acum in 6 luni reusesti sa faci niste lucruri uluitoare… insa te invit sa revizuiesti aceasta atitudine. Cei care reusesc sa faca in 6 luni proiecte uluitoare sunt o exceptie, nu o regula.
Experienta m-a invatat ca daca te astepti ca in mai putin de 3 ani de munca constanta in domeniul formarii personale si profesionale, te astepti la castiguri semnificative, te inseli.
Bineinteles… eu aici ma refer la omul obisnuit care nu era o mare vedeta sau multi-milionar inainte sa inceapa ca trainer sau speaker. In cazul respectiv, lucrurile se schimba dramatic.
Raspunsul pe scurt la intrebarea “Cand vin banii?”: Dupa 3 ani de munca constanta.
2. De ce imi vorbesti de bani? Pe mine nu ma intereseaza banii…
Cei mai multi traineri / speakeri sau coach pornesc cu dorinta de contributie.
Nu pornesc pentru ca vor multi bani.
Ci pornesc pentru ca:

  1. Au o pasiune foarte mare pentru un anumit domeniu si vor sa-l impartaseasca si altora
  2. Doresc sa contribuie catre oameni si societate (la modul cel mai sincer)
  3. Au o poveste de viata impresionanta pe care doresc sa o impartaseasca

Aceste intentii cu care multi oameni incep sunt cat se poate de sincere, curate si frumoase.
Sunt si intentiile care de fapt duc catre succes.
Ceea ce am vazut si din experienta proprie este ca de multe ori aceaste intentii altruiste (contributie, valoare, oameni, pasiune) se modifica in intentii egoiste (profit, cat mai multi oameni, costuri scazute) pe parcursul timpului.
Te rog sa fii foarte atent la ceea ce urmeaza sa-ti scriu pentru ca aceasta lectie te va costa foarte multi bani. Pe mine m-a costat 2000 de euro si consider ca am scapat ieftin.
Care dintre aceste 2 intentii este bine sa o ai: Intentia Altruista sau Intentia Egoista?
Raspunsul corect este: Ambele
Nu este sanatos sa fie doar una dintre ele.
Daca este doar intentia altruista te transformi in calugar si mergi in pelerinaj.
Ideal este sa fie ambele.
Intrebarea mai corecta este: Care dintre aceste 2 intentii este pe primul loc?
Ce anume primeaza pentru tine?
Este pe primul loc intentia altruista (ceea ce vrei pentru ceilalti) sau intentia egoista (ceea ce vrei pentru tine)?
Poate una dintre cele mai mari provocari in aceasta meserie este sa pastrezi pe tot parcursul timpului pe primul loc intentia altruista.
Daca reusesti acest lucru vei fi tot timpul pe directia corecta.
Acest lucru l-am inteles si eu foarte greu. De multe ori l-am auzit pe Andy Sezekely spunand la cursurile sale: “Este in primul rand vorba despre ceilalti (public) si apoi este vorba despre tine (speaker)”. Mult timp nu am inteles aceasta fraza insa in momentul in care am aflat despre intentia altruista si cea egoista, lucrurile au capatat claritate.
Un alt raspuns pe care l-am primit de la Lorand (povestesc foarte mult despre el pentru ca timp de 2 ani am lucrat in cadrul firmei sale si este o persoana pe care o admir) este urmatorul: “In urma cu un an l-am intrebat pe Paulo, fostul meu sef din Portugalia, de ce nu face gratuit cursuri si de ce nu da mai departe ce stie in mod gratuit sa ajunga la mai multe persoane. Raspunsul lui a fost unul simplu dar profund: Daca nu ai bani nu poti sa investesti in echipa, in Marketing, in dezvoltare si-ti limitezi singur impactul. In loc sa ajungi la milioane de oameni vei ramane la zeci de oameni doar pentru ca tu “nu esti interesat de bani”. Deci oarecum acesta este motivul pentru care noi VREM sa facem si bani. Clientul este pe primul loc si daca el face bani si noi facem bani, dar noi TREBUIE sa facem bani ca sa putem sa ajutam si mai multi oameni.”
Conteaza mai mult DE CE vrei sa faci acei bani, iar acel DE CE sa fie unul altruit.
Raspunsul pe scurt la afirmatia “De ce imi vorbesti de bani? pe mine nu ma intereseaza banii… “: Ideal ar fi sa te intereseaze insa intentia altruista sa fie in fata intentiei egoiste.
3. Cum trebuie sa incep?
Uh… sunt atat de multe moduri de a incepe incat imi este greu sa-ti spun un singur mod.
Totusi, te invit sa exploram cateva modele de Business si aici vom face si diferenta intre Speaker / Trainer / Coach
Iata definitiile mele pentru aceste notiuni:
Speaker = Leader care informeaza, influenteaza si inspira grupuri mari de oameni (> 30 de persoane)
Trainer = Persoana care faciliteaza pentru un grup mic sau mediu (3 – 30 persoane) un proces de invatare, si face transfer de cunostinte, abilitati si atitudini
Coach = Persoana care prin intermediul intrebarilor faciliteaza descoperirea raspunsurilor pentru client
S-ar putea sa nu fii de acord cu definitiile mele.
Ei bine, ele sunt perspectivele mele. Daca ai o definitie mai buna astept sa mi-o impartasesti :).
Cum poti incepe?
Iata intrebarile pe care daca ai fi in fata mea, la o sesiune de coaching, ti le-as adresa:

  1. Vrei sa incepi pe piata din Romania sau pe o piata Internationala?
  2. Vrei sa incepi in online sau in offline?
  3. Care este domeniul cheie pe care doresti sa te pozitionezi ca expert?
  4. Care este publicul caruia te adresezi?
  5. Care este rolul principal pe care doresti sa-l ai? (Coach / Trainer / Seaker / Autor / Blogger / …)

Acestea sunt intrebari de baza si de aici mai sunt si altele.
Sa zicem ca raspunsurile tale sunt urmatoarele:

  • Piata din Romania
  • Offline
  • Dezvoltare personala – Incredere de sine
  • Manageri la inceput de drum
  • Speaker

Ei bine pentru aceste raspunsuri as putea spune ca modelul de business ideal dar si provocator este modelul:
Seminar Gratuit – Curs platit
Daca nu stii ce inseamna asta, te invit la unul dintre seminariile mele gratuite si vei intelege.
Sa zicem ca raspunsurile tale sunt urmatoarele:

  • Piata Internationala
  • Online
  • Dezvoltare Spirituala
  • Persoane interesate de acest domeniu
  • Trainer

In acest caz ti-as recomanda sa-ti faci curs pe Udemy – cea mai mare platforma de cursuri online din lume.
Printr-o simpla cautare pe Udemy insights (https://www.udemy.com/home/teaching/insights/ – este nevoie sa-ti faci cont de instructor pentru a avea acces) poti vedea daca subiectul de care esti interesat se cauta pe Udemy.
Si ideile pot sa difere intr-o mie si una de variatii.
Personal… nu cred ca exista doar varianta de:

  1. Fa-ti un blog
  2. Fa o pagina de Facebook si posteaza constant
  3. Mergi la evenimente de networking
  4. Vorbeste la cat mai multe conferinte

Da, este o varianta inca functionala insa este nevoie sa fii un pic mai creativ decat atat.
Raspunsul pe scurt la intrebarea “Cum trebuie sa incep?”: Raspunde la cele 5 intrebari de mai sus
4. Ce trebuie sa fac ca sa am succes?
Din pacate la inceasta intrebarea nu pot sa-ti dau un raspuns obiectiv, bazat pe un plan de actiune. Raspunsul meu se gaseste mai mult intr-o zona subiectiva, nevazuta, spirituala.
+ ca raspunsul meu de la an la an s-a schimbat la aceasta intrebare.
Daca la inceput eram mai orientat catre tehnici, ulterior am devenit mai orientat pe strategii si campanii iar apoi pe sisteme.
Acum mai toata atentia mea se duce in zona de mindset si gandire.
In acest moment, am aflat ca succesul in aceasta meserie vine mai mult din atitudine, convingeri si intentii mai degraba decat din abilitati si competente.
Este un proverb african care spune foarte frumos: “Daca nu este nici un inamic in interiorul tau, inamicul din exterior nu-ti poate face nici un rau.” (If there’s no enemy within, the enemy outside can do us no harm)
Ceea ce iti recomand sa studiezi pentru acest lucru sunt principiile spirituale pentru succes in afaceri.
Sunt multe surse, insa una dintre ele cu care am rezonat sunt principiile Diamond Cutter.
Pe scurt, in cartile si invataturile Diamond Cutter vei gasi 10 principii morale explicate in detaliu:

  1. Protejeaza viata.
  2. Respecta bunurile/proprietatea celorlalti.
  3. Puritatea sexuala.
  4. Spune adevarul
  5. Adu oamenii împreuna.
  6. Vorbeste bland.
  7. Vorbeste cu sens.
  8. Bucura-te pentru ceilalti
  9. Sa ai compasiune pentru necazurile celorlalti.
  10. Sa ai perspectiva corecta asupra realitatii.

Ceea ce am scris mai sus este doar 1% din aceasta filosofie insa din perspectiva mea, daca iti ghidezi viata dupa aceste principii, este aproape imposibil sa nu ai succes ca Trainer / Speaker / Coach.
Poati gasi mai multe detalii aici: https://diamondcutter.ro/
Raspunsul pe scurt la intrebarea “Ce trebuie sa fac ca sa am succes?”: Sa urmezi cu strictete cele 10 legaminte
5. Cand este bine sa renunt?
Oooo da.
Personal, nu sunt de acord cu acea gandire de tip: “Arde-ti toate corabiile”
Intr-adevar vei avea un pic mai multa motivatie, insa ce faci daca nu iti iese?
Te “ineci”?
Eu consider ca o atitudine echilibrata este cea mai sanatoasa.
Deci, cand este bine sa renunti?
Iata cele mai importante 2 momente:

  1. Cand aceasta cariera pune in pericol viata de familie  Afaceri poti sa construiesti cu zecile. O familie o construiesti o singura data. Oricat de multa pasiune si dragoste ar fi in aceasta meserie, la urma urmei este o afacere / meserie. Este nevoie sa ai obiectivitatea necesara si sa spui: “GATA! Pana aici!…” altfel iti poate lua viata de familie care este mult mai pretioasa decat orice discurs sau training.
  2. Cand esti intr-o stare de disperare mai mult de 6 luni –  Daca simti ca esti intr-o stare de disperare timp de o saptamana sau 2… este ok :). Este normal si cu totii trecem pe acolo. Este senzatia normala a unui antreprenor la inceput sau in diferite momente ale dezvoltarii sale. Daca te afli intr-o stare de disperare, mai ales una financiara, de mai bine de 6 luni atunci incep lucrurile sa se imputa. Da… este cuvantul potrivit. Treaba incepe sa puta. Orice stare, mai ales una negativa care persista pe o durata mai mare creaza un “miros” care va respinge oamenii.

Acestea sunt 2 momente.
Restul sunt doar trecatoare si poti sa le duci.
Raspunsul pe scurt la intrebarea “Cand este bine sa renunti?”: Cand iti afecteaza viata de familie sau esti intr-o stare de depresie prelungita
6. Nu sunt oare prea multi Coachi / Traineri / Speakeri?
Poate ai auzit si tu, precum am auzit si eu, ca este o avalansa de persoane care merg catre acest domeniu.
Intr-adevar ne inmultim :).
Insa depinde foarte mult cum privesti domeniul.
Daca privesti doar din perspectiva: “Eu ii invat pe ceilalti” vei fi limitat la un mediu destul de concurential.
Daca schimbi un pic viziunea si adopti urmatoarea perspectiva: “Cu totii avem aceasi misiune: de a face lumea mai buna” ai sa vezi ca ceilalti traineri nu sunt concurentii tai ci colaboratori.
Persoane care vin cu acelasi scop ca si tine, sa faca lumea mai buna.
+ ca a profesa in aceasta meserie, inseamna in primul rand ca tu sa devii o persoana mai buna
Asa ca, personal cred ca nu suntem si nu vom fi prea mult atata timp cat fiecare isi gasesti propria autenticitate si are ca scop sa faca lumea mai buna.
Raspunsul pe scurt la intrebarea “Nu sunt oare prea multi Coachi / Traineri / Speakeri?”: NU
7. Ce imi recomanzi sa fac ca sa incep?
Daca eu as incepe din nou, in aceasta meserie, iata ce as face.

  • NU mi-as da demisia de la actualul loc de munca (este greu sa ai succes din starea de disperare). Dezvolta acest business in paralel.
  • As raspunde cu cat mai mare claritate la cele 5 intrebari de mai sus
  • As studia in detaliu Principiile Diamond Cutter si cum se pot aplica ele pentru a deveni Speaker / Trainer / Coach
  • As incepe sa caut modalitati prin care sa ma dezvolt in primul rand pe mine ca persoana
  • As cauta sa decopar in jurul meu, adica in Micromediu (Familie, colegi de lucru, rude, prieteni), oportunitati prin care sa ajut in mod autentic
  • As da e-mailuri la ONG-uri in care sa le ofer serviciile mele de training sau de coaching (ONG-urile = Organizatiile non-guvernamentale de cele mai multe ori fac un bine societatii fara sa fie remunerate si nu au bugete de training… asa ca se bucura cand trainerii le ofera serviciile lor gratuit) + ca este un mediu extraordinar unde sa-ti imbunatatesti abilitatile
  • As incepe cu prietenii – Nu astepta 5 luni pana cand trainingul mult visat este gata. Incepe mic dar incepe! Invita-ti prietenii pentru un demo de 2 ore a unei idei pe care tu o ai. Invita-i intr-o cafenea sau la tine acasa si cerele feedback-ul. Incepe cu ceva imperfect dar incepe!
  • As intreba oamenii din jurul meu la ce anume vad ei ca sunt bun si ce cred ei ca as putea sa predau si altora
  • As cauta sa-mi las mintea deschisa catre oportunitatile care se ivesc

Cam atat pentru inceput. Stiu… nu sunt actiuni extrem de concrete, insa ai sa vezi ca portitele se deschid pe masura ce mergi inainte.
Nu stiu in acest moment care sunt portile care vor fi deschise pentru tine. Nu am stiut nici cele care au fost deschise pentru mine.
Atunci cand incepi, le vei vedea.
Raspunsul pe scurt la intrebarea “Ce imi recomanzi sa fac ca sa incep?”: Incepe sa cauti modalitati in micromediul tau prin care sa ajuti autentic alte persoane
Acestea sunt cele 7 idei pe care am vrut sa ti le impartasesc. Deja se fac 2 ore de cand scriu la acest articol asa ca o sa ma opresc aici.
Totodata, vreau sa-ti spun ca acesta este doar primul articol dintr-o serie de 3 articole pe care le scriu la inceput de 2018 despre meseria de Trainer / Speaker / Coach.
Asa ca de abia astept sa scriu urmatorul articol cu cele mai provocatoare momente ale carierei mele. Sunt probabil povesti pe care nu le-am spus niciodata si pe care nu le vei auzi decat data stai la masa, 1-1 cu un speaker cu experienta.
Le voi impartasi in urmatorul articol 🙂
Pe curand,
Paul

12 răspunsuri

  1. Salut PAUL,
    Sa stii ca nu este un timp pierdut, 2 ore, sa scrii acest material pe care l-am citi cu foarte mare atentie, deoarece m-am gandit si eu in ultimul timp sa ma fac speacker, trainer sau coach si pe mine m-a ajutat si ma ajuta foarte mult acest material al tau scris foarte curat, concret si consider ca ai punctat foarte multe aspecte importante pentru cei care vor sa activeze in aceste domenii. Felicitari pentru articol si multumesc din suflet!
    Pe mine m-a ajutat si ma ajuta si Anthony Robbins cu care simt ca rezonez si aplicand ceea ce el spune in video-urile sale de pe youtube eu am inceput sa obtin rezultate miraculoase! Acest video https://www.youtube.com/watch?v=IRbYLJoA2-E&t=110s mie personal mi-a transformat viata radical!!

  2. Iti multumesc pentru acest articol. A venit la momentul potrivit. Mi-a oferit un impuls pozitiv, un sentiment de relaxare si incredere si ma simt motivat sa investesc mai multă energie în proiectul meu.
    Am mai discutat perspectiva punctului 6 cu Zoltan Veres de la Refleqt. Intr-adevar, daca privesti astfel lucrurile, dispare o anumită “frica” de a fi mai puțin bun decât concurența. Nu exista concurenta, este loc pentru toti. Pentru ca fiecare avem vocea noastră (atata vreme cat este autentica) și atragem oameni după rezonanta fiecăruia.
    Mult succes in continuare. Trec la următorul articol 🙂

    1. Multumesc mult pentru comentariu Robert si ma bucur enorm ca iti este util.
      Am vorbit in articol despre concurenta pentru ca si eu privit gresit lucrurile. Pe masura ce evoluez ca persoana imi dau seama ca lucrurile se schimba si in modul in care privesc realitatea mea.
      O zi cu spor 🙂

  3. Iti multumesc pentru acest articol, Paul. Felicitari!
    Intr-adevar mi se par informatii foarte utile si valoroase; au venit la momentul potrivit si ma bucur mult, chiar aveam nevoie de ceva mai clar. 🙂
    Mult succes in continuare, Paul!

  4. Multumim din suflet Paul Ardeleanu pentru sinceritatea, deschiderea, claritatea si nu in ultimul rand valoarea adusa prin cadrul acestui articol. Felicitari pentru viziune si pentru tot ceea ce faci pentru a ajuta ca aceasta lume si oamenii din ea sa fie mai pozitivi si constienti de valorile lor. Felicitari maxime pentru tot ceea ce faci!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Descarcă Gratuit Ebook-ul ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2023 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial reach-ul și vânzările!